پامپئو: شورای امنیت تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند

به گزارش مجله پیامکی، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

پامپئو: شورای امنیت تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواست که تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

وی در سخنانی گفت: قبل از آنکه خاورمیانه وارد مسابقه تسلیحاتی جدیدی گردد شورای امنیت تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

وزیر خارجه آمریکا اوایل اسفندماه نیز در جلسه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که آمریکا از جامعه ملل خواهد خواست تحریم های سازمان ملل برای جلوگیری از فروش تسلیحات متعارف به ایران را تمدید کند.

طبق یکی از بندهای قطعنامه 2231 که از سال 2016 میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال 2020 (مهر ماه 1399) منقضی می گردد و پس از آن ایران این امکان را خواهد داشت که از کشورهای خارجی جنگ افزار بخرد.

مقام های آمریکایی بارها ضمن ابراز نگرانی از لغو تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران خواهان جلوگیری از این مسئله شده اند. پیش از این، ولادیمیر ارماکوف مدیر اداره کنترل تسلیحاتی و عدم اشاعه وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که تحریم های تسلیحاتی علیه ایران موقت هستند و اکتبر 2020 منقضی می شوند.

ولادیمیر ارماکوف در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: من می توانم به شما اطمینان بدهم که هیچ رایزنی و بحث رسمی درباره بازنگری کردن در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد، نه در شورای امنیت و نه در هیچ صندلی دیگر.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 906

به "پامپئو: شورای امنیت تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: شورای امنیت تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید