روسیه: اقدام آمریکا در استقرار موشک های میان برد بی ثبات کننده است

به گزارش مجله پیامکی، مقام پارلمانی روس هشدار داد: اعلام کاخ سفید درباره آمادگی آمریکا برای استقرار موشک های برد متوسط و کوتاه تر در اروپا و آسیا، بسیار مخرب بوده و تحقق چنین اقدامی منجر به بروز بحران موشکی جدیدی خواهد شد.

روسیه: اقدام آمریکا در استقرار موشک های میان برد بی ثبات کننده است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه اظهار داشت که اظهارات رابرت اوبراین مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی در مورد آمادگی واشنگتن برای استقرار موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر در اروپا، بسیار مخرب بوده و چنین اقدامی می تواند بحران موشکی جدیدی را بوجود آورد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اسلوتسکی گفت: بیانیه کاخ سفید درباره آمادگی ایالات متحده برای استقرار موشک های میان برد در اروپا، اصلاً سازنده نیست. این در حالی است که دقیقاً چند روز پیش ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، پایبندی این کشور به توقف استقرار موشک های روسی در مناطق مجاور مرزهای اروپا تا زمان ظهور موشک های آمریکایی را تأیید کرد. و متأسفانه طرف آمریکایی از زبان مشاور رئیس جمهور ترامپ، مواضع بسیار تهاجمی در این رابطه اتخاذ نموده است.

این مقام پارلمانی هشدار داد: بدین ترتیب، واشنگتن بی ثباتی را تحریک نموده و امنیت دنیای را در معرض تهدید قرار می دهد. چنین اقدامات غیرمسئولانه و سیاسی، اگر ایالات متحده واقعاً به استقرار موشک های خود در خاک کشورهای متحدش در اروپا بپردازد، منجر به بروز یک بحران موشکی جدید خواهد شد.

اوبراین روز چهارشنبه اظهار داشت که ایالات متحده آمادگی دارد تا در صورت لزوم موشک های برد متوسط و کوتاه تر خود را برای مهار روسیه در کشورهای اروپایی مستقر کند. به گفته وی، ایالات متحده آمادگی دارد تا اقدامات مشابهی را در منطقه هند و اقیانوس آرام برای مهار چین انجام دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1256

به "روسیه: اقدام آمریکا در استقرار موشک های میان برد بی ثبات کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: اقدام آمریکا در استقرار موشک های میان برد بی ثبات کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید