نارضایتی مردم آمریکا از رسیدگی دولت ترامپ به بحران کرونا، قوانین سخت گیرانه در ایتالیا کاهش می یابد

به گزارش مجله پیامکی، مردم آمریکا در حالی که از شرایط رسیدگی دولت کشورشان به بحران کرونا ناراضی هستند، در اروپا نخست وزیر ایتالیا از تسهیل شرایط رفت و آمد در این کشور اطلاع داد.

نارضایتی مردم آمریکا از رسیدگی دولت ترامپ به بحران کرونا، قوانین سخت گیرانه در ایتالیا کاهش می یابد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا از 1.5 میلیون نفر فراتر رفت. طبق اعلام دانشگاه جان هاپکینز، تعداد مبتلایان به این بیماری به 1 میلیون و 521 هزار و 114 نفر و قربانیان به 88 هزار و 565 نفر افزایش یافته است.

جلسه ویدئوکنفرانسی شورای امنیت سازمان ملل برای آنالیز شیوع کرونا

آمریکا

آمریکا از نظر تعداد افراد مبتلا در دنیا پیشتاز و بیش از 430 هزار آلوده و 14 هزار و 797 مورد مرگ و میر ثبت نموده است.

وب سایت دانشگاه منموث گزارش کرد، نتیجه یک نظرسنجی نشان می دهد 54 درصد از شهفرایندان آمریکا بر این باورند که حکومت فدرال اقدامات کافی برای مهار و کنترل ویروس کرونا انجام نداده است.

در نظرسنجی صورت گرفته دانشگاه منموث در ماه مارس (اسفند- فروردین) 45 درصد از پاسخ دهندگان اقدامات دولت آمریکا را برای مهار کرونا ناکافی می دانستند که با گذشت یک ماه درصد افراد ناراضی افزایش یافته است. همچنین درصد کسانی که اقدامات دولت آمریکا را برای مهار و کنترل ویروس کرونا کافی می دانستند از 47 درصد به 35 درصد کاهش یافته است.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل با وجود توصیه های وزارت بهداشت دولت خودش از مردم خواست به سر کارشان بازگردند. وی برخلاف گذشته، این بار خطر ویروس را دست کم نگرفت، اما همچنان معتقد بود که پیغامدهای تدابیر سخت مقابله با ویروس کرونا می تواند به اندازه خود بیماری زیان بار باشد.

اروپا

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا گفت تا انتها ماه جاری میلادی می توان قوانین منع رفت و آمد را که به خاطر شیوع کرونا وضع شده بود، برطرف کرد. او گفت کاهش محدودیت ها به مرور انجام خواهد شد. ایتالیا با بیش از 139 هزار مبتلا و بیش از 17 هزار مرگ، بحرانی ترین کانون شیوع کووید-19 در دنیا است.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا

نخست وزیر ایتالیا با انتقاد از رویکرد بعضی کشورهای اروپایی در مواجهه با کرونا در زمینه فروپاشی اتحادیه اروپا پس از این بحران هشدار داد و گفت: اگر اروپا به رکود فرو رود، کشورهایی مانند آلمان هیچ مزیتی ندارند. اقتصادهایمان آزمایش شده است و ما بزرگترین ضعف را از زمان جنگ داریم. باید ابزارهای اقتصادی و پاسخگویی را توسعه دهیم، نمی خواهیم که آلمان و هلند بدهی های ما را بپردازند.

در اروپا بیشترین تعداد بیماران در اسپانیا با 148 هزار و 220 مورد تأیید شده و 14 هزار 792 فوتی است.

در فرانسه 112 هزار 950 مورد ابتلا و 10 هزار 869 مورد فوتی، انگلیس 61 هزار و 471 مورد ابتلا و 7 هزار 110 مورد فوتی، بلژیک 23 هزار 403 مورد ابتلا و 2 هزار و 240 مورد فوتی، سوئیس 23 هزار 248 مورد ابتلا با 895 کشته، هلند نیز با 20 هزار و 678 مورد آلودگی و 2 هزار و 255 مورد فوتی ثبت شده است.

با افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در اروپا هانس کلوگ، مدیر بخش اروپای سازمان بهداشت دنیای هشدار داد زمان کاهش محدودیت های وضع شده برای مقابله با گسترش این بیماری فرا نرسیده است.

در دو روز گذشته آمار قربانیان مبتلا به کرونا در اسپانیا افزایش یافته است، هر چند فرایند کاهش ابتلا به بیماری همچنان رو به کاهش بوده است.

غرب آسیا

روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد تعداد اعضای خاندان سلطنتی عربستان که احتمالا به کرونا مبتلا شده اند، به 150 نفر می رسد.

شمار قربانیان کرونا در ترکیه به 812 نفر رسید و این در حالی است که بیش از 32 هزار نفر در این کشور به ویروس کووید-19 مبتلا شده اند.

وزارت بهداشت ترکیه شب گذشته در اطلاعیه ای اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 87 نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و شمار قربانیان این بیماری در کشور به 812 نفر افزایش یافت. همچنین در یک روز اخیر 4 هزار و 117 مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد و شمار مبتلایان به 38 هزار و 226 نفر افزایش یافت.

ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو گفت: سوریه از وزارت بهداشت روسیه خواسته است تجهیزات لازم برای تشخیص ویروس کرونا و همچنین لباس های محافظ و تجهیزات آزمایشگاهی و معاینه و دیگر تجهیزات مورد احتیاج برای یاری به مردم سوریه با هدف مقابله با بیماری کرونا را در اختیار این کشور قرار دهد.

ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو

پیش تر وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه ای از اتحادیه اروپا خواسته بود تا فوری تحریم های یک جانبه را علیه این کشور لغو کند.

در سوریه تعداد 19 مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا ثبت شده است که دو مورد از آنها فوت نموده و سه بیمار هم بهبود یافته اند.

مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در عراق یک هزار و 202 نفر و فوتی ها 69 نفر ثبت شده است.

آسیا

در چین 63 مورد جدید از ابتلا به کرونا ویروس ثبت شده که 61 مورد از این افراد در خارج از کشور و فقط دو مورد در داخل کشور استان گوانگ دونگ به ثبت رسیده است. مجموع افراد مبتلا از 1 میلیون و 520 هزار نفر فراتر رفته و تعداد افراد فوت شده 88 هزار و 565 نفر است.

آفریقا

به دستور رئیس جمهور آفریقای جنوبی، استلا آبراهامز وزیر ارتباطات این کشور به مدت دو ماه از انجام تکالیف قانونی خود منع شد. این حکم تعلیق پس از این صادر شد که وزیر ارتباطات آفریقای جنوبی قانون قرنطینه را نقض کرد.

در آفریقای جنوبی بیش از یک هزار و 850 مورد ابتلا و 18 مورد فوتی به دلیل کرونا گزارش شده است .

انتهای پیغام/4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 874

به "نارضایتی مردم آمریکا از رسیدگی دولت ترامپ به بحران کرونا، قوانین سخت گیرانه در ایتالیا کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی مردم آمریکا از رسیدگی دولت ترامپ به بحران کرونا، قوانین سخت گیرانه در ایتالیا کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید