آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، رکورد روسیه در میزان ابتلا، روز بدون مرگ در چین ، شرایط ایران در 24 ساعت گذشته

به گزارش مجله پیامکی، شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در دنیا در حالی از 75 هزار نفر فراتر رفت که نزدیک به 75 درصد قربانیان ساکن کشورهای اروپایی بودند. نیمی از بیش از یک میلیون و 350 هزار نفری که مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا شده اند نیز ساکن کشورهای اروپایی هستند.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، رکورد روسیه در میزان ابتلا، روز بدون مرگ در چین ، شرایط ایران در 24 ساعت گذشته

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 2089 بیمار جدید کووید19 در کشور و انجام بیش از 211 هزار تست تشخیص کرونا تا به امروز اطلاع داد.

دکتر کیانوش جهانپور گفت: از ظهر 18 فروردین تا ظهر 19 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 2089 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. وی گفت: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 62 هزار و 589 نفر رسید.

به گفته جهانپور، در طول 24 ساعت گذشته، 133 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و در مجموع تا به امروز 3872 نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.

وی گفت: فرایند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا به امروز 27 هزار و 39 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. جهانپور اضافه کرد: 3987 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی اضافه کرد: تا به امروز 211 هزار و 136 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

یورونیوز آخرین اخبار و آمارها از شیوع ویروس جدید کرونا در روز سه شنبه هفتم آوریل (19 فروردین) را منتشر نموده که در ادامه می خوانید.

  • ووهان از قرنطینه در آمد

مقامات چینی پس از 2 ماه و نیم شهر 11 میلیون نفری ووهان، خاستگاه ویروس کرونا را از قرنطینه بیرون آوردند.

با لغو کامل مقررات قرنطینه، افراد مقیم ووهان نیمه شب سه شنبه به وقت محلی (6 عصر به وقت اروپا) اجازه یافتند تا از شهر خارج شوند. پیش از این ممنوعیت ورود افراد به ووهان برداشته شده بود.

ویروس کرونا در استان هوبی بیش از 70 هزار نفر را آلوده کرد و بیش از 3 هزار نفر را نیز به کام مرگ فرستاد.

  • وزیر بهداشت فرانسه: هنوز به پیک همه گیری کرونا نرسیده ایم

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه روز سه شنبه گفت که این کشور هنوز به زمان اوج (پیک) شیوع ویروس جدید کرونا نرسیده است. این در حالی است که آمار جان باختگان در این کشور از مرز 10 هزار نفر گذشت.

  • وزارت صحت افغانستان: تعداد مبتلایان به 423 نفر رسید

وزارت صحت افغانستان روز سه شنبه اعلام نمود که 56 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته در این کشور به ثبت رسیده است.

به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در افغانستان به 423 نفر رسید. بنا به اعلام وزارت صحت افغانستان تا به امروز 11 نفر در این کشور جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید 19 از دست داده اند.

بیشترین موارد جدید ابتلا در ولایت هرات با 27 مورد به ثبت رسیده است. این ولایت در غرب افغانستان و در مرز با ایران واقع شده است. ولایت های کابل، قندهار، بلخ و ننگرهار پس از هرات شاهد بیشترین موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته بودند.

  • چین نخستین روز بدون مرگِ کرونایی را ثبت کرد، آمریکا همچنان رکورددار

کمیته ملی سلامت چین روز سه شنبه اعلام نمود برای نخستین بار پس از ماه ها در یک روز هیچ مرگ تازه ای بر اثر بیماری کوید19 در این کشور ثبت نشد. شمار بیمارانی که در داخل چین به ویروس کرونا آلوده شده بودند از ماه مارس تا به امروز رو به کاهش داشته است. این در حالی است که این کشور شاهد موج تازه ای از ابتلا به بیماری کوید-19 نیز بوده است که از سوی ناقلانی که از بیرون به این کشور آمده اند ایجاد شده است.

در روزهای گذشته حدود 1000 مورد ابتلا به کرونا با ورود از خارج به چین ثبت شده است. برای نمونه در روزهای یکشنبه و دوشنبه به ترتیب 32 و 38 مورد تازه ابتلا به کرونا در چین ثبت شد که تمامی این موارد به مسافرانی مربوط می شد که از خارج به این کشور آمده بودند.

  • رکورد آمار مرگ و میر روزانه در ایالت نیویورک شکسته شد

آمار تازه شمارشگر دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که در ایالات متحده 1150 نفر در 24 ساعت گذشته بر اثر بیماری کوید 19 جان باخته اند. آمریکا با حدود 11 هزار مرگ ثبت شده تا روز سه شنبه رکورددار تلفات بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به شمار می رود.

از سوی دیگر رکورد روزانه مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در ایالت نیویورک روز سه شنبه شکسته شد. بنا به اعلام مقامات این ایالت پرجمعیت آمریکا 731 نفر طی 24 ساعت گذشته در این ایالت جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

  • بیش از 100 جان باخته در سوئد طی 24 ساعت

سوئد یکی از معدود کشورهای اروپایی که راهبرد قرنطینه و تعطیلی رستوران ها و کافه ها را برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا انتخاب ننموده است شاهد مرگ بیش از 100 نفر به دلیل ابتلا به این ویروس طی 24 ساعت گذشته بود.

دولت سوئد ملاقات با افراد مسن در خانه های سالمندان و تجمع بیش از 50 نفر را ممنوع نموده است.

به این ترتیب شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 در سوئد به 591 نفر رسید. تعداد مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور نیز 7693 نفر است.

این آمار از مرگ و میر بیشتر در سوئد در مقایسه با دیگر کشورهای اسکاندیناوی حکایت دارد. دولت سوئد از 10 میلیون و 300 هزار شهفرایند این کشور خواسته است تا با مسئولیت پذیری فردی و پیروی از دستورالعمل های بهداشتی مقامات این کشور با شیوع ویروس جدید کرونا مقابله نمایند.

  • تعداد مبتلایان در آلمان به مرز 100 هزار نفر نزدیک شد

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در آلمان روز سه شنبه به مرز 100 هزار نفر نزدیک شد. بنا به اعلام مسئولان آلمانی تا به امروز 99225 نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند.

فرایند آمار روزانه مبتلایان جدید در آلمان طی 4 روز گذشته رو به کاهش بود اما از روز سه شنبه بار دیگر سیر صعودی پیدا نموده است.

شمار جان باختگان در آلمان نیز با ثبت مرگ 173 بیمار مبتلا به کووید 19 به 1607 نفر رسید. این در حالی است که شمار جان باختگان در روز دوشنبه 92 نفر بود.

  • آمار روزانه جان باختگان در اسپانیا بار دیگر افزایش یافت

مقامات اسپانیا روز سه شنبه اعلام نمودند که 743 نفر طی 24 ساعت گذشته در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست دادند.

این رقم به این معناست که شمار قربانیان روزانه این ویروس در اسپانیا پس از آن که 4 روز پیاپی کاهش یافته بود اکنون بار دیگر سیر صعودی یافته است.

با احتساب آمار روز سه شنبه تا به امروز 13 هزار و 798 نفر در اسپانیا به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. شمار مبتلایان به این ویروس نیز در اسپانیا به 140 هزار و 510 نفر رسیده است.

دولت اسپانیا از روز 14 مارس (24 اسفند) یکی از سختگیرانه ترین طرح های قرنطینه را در قاره اروپا به اجرا گذاشته است.

  • ثبت بیش از هزار مورد ابتلای جدید در روسیه

ستاد بحران روسیه روز سه شنبه اعلام نمود که طی 24 ساعت گذشته 1154 مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. این برای اولین بار است که شمار مبتلایان روزانه به این ویروس در روسیه از هزار نفر فراتر می رود.

بنا به اعلام مقامات روسیه تا به امروز 7497 نفر در این کشور به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند. از این تعداد 58 نفر تا به امروز جان خود را از دست داده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 878

به "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، رکورد روسیه در میزان ابتلا، روز بدون مرگ در چین ، شرایط ایران در 24 ساعت گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، رکورد روسیه در میزان ابتلا، روز بدون مرگ در چین ، شرایط ایران در 24 ساعت گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید