نیکلاس برنز: بی مسئولیتی ترامپ عامل شکست در غلبه بر بحران کروناست

به گزارش مجله پیامکی، دیپلمات سابق آمریکایی دولت ترامپ را در غلبه بر بحران کرونا به شکست و بی مسئولیتی متهم کرد.

نیکلاس برنز: بی مسئولیتی ترامپ عامل شکست در غلبه بر بحران کروناست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، نیکلاس برنز، سفیر سابق آمریکا در ناتو (2001- 2005) سفیر سابق آمریکا در اردن (2001-2005) و روسیه (2005 - 2008) و معاون وزارت خارجه آمریکا (2011 - 2014) و مشاور باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در تبادل نظر با پورتال خبری تی آنلاین آلمان دولت دونالد ترامپ را در غلبه بر بحران کرونا به شکست و بی مسئولیتی متهم کرد.

وی در این باره گفت: ما اولین بحران عظیم بین المللی در 75 سال اخیر را تجربه می کنیم که در آن آمریکا تصمیم گرفته رهبری نکند. حتی متحدان ما در اروپا بر این عقیده نیستند که ما رهبری را در دست داریم.

برنز در موضوعات سیاست خارجی انتخاب جو بایدن ، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا را توصیه می نماید.

این دیپلمات 64 ساله سابق آمریکا بهبود مناسبات پر تنش آلمان -آمریکا در صورت انتخاب نشدن مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش بینی نموده و در این باره گفت: آلمان باید دوباره شریک غیر قابل اجتناب آمریکا و آمریکا هم شریک غیر قابل اجتناب آلمان گردد.

وی تأکید کرد: روابط با فرانسه و اتحادیه اروپا هم در مجموع حائز اهمیت است. البته در درجه اول آلمان به دلیل قدرت مالی و موضع رهبری طبیعی در اتحادیه اروپا برای ما حائز اهمیت است.

برنز همچنین انتقاد شدیدی به رفتار ترامپ با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان وارد نموده و گفت: صادقانه باید بگویم من از اینکه رئیس جمهور ترامپ رفتار بی ادبانه ای را در قبال مرکل داشته است خجالت زده هستم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 997

به "نیکلاس برنز: بی مسئولیتی ترامپ عامل شکست در غلبه بر بحران کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکلاس برنز: بی مسئولیتی ترامپ عامل شکست در غلبه بر بحران کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید