سقوط اعتماد اروپا نسبت به نقش رهبری آمریکا در دنیا

به گزارش مجله پیامکی، نتایج یک نظرسنجی در 9 کشور اروپایی نشان داد اعتماد مردم این قاره به نقش آمریکا به عنوان یک رهبر جهانی، از زمان شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافته است.

سقوط اعتماد اروپا نسبت به نقش رهبری آمریکا در دنیا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بر اساس نتایج یک نظرسنجی، بحران شیوع ویروس کرونا در دنیا موجب کاهش اعتماد مردم اروپا به نقش رهبری آمریکا در دنیا شده است.

به نوشته روزنامه گاردین، نظرسنجی گسترده اندیشکده شورای اروپایی روابط خارجی با همکاری مؤسسات یوگاو و دیتاپراسیس در 9 کشور اروپایی نشان داد بیش از 60 درصد از مردم آلمان، فرانسه، اسپانیا، دانمارک و پرتغال اعتماد خود را به آمریکا از دست داده اند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، شوک ناشی از همه گیری دنیای ویروس کرونا به شهروندان اروپایی آسیب وارد نموده است و در آن ها حس تن هایی و آسیب پذیری ایجاد نموده است.

تقریباً اکثریت مردم تمامی این کشور ها معتقدند حس آن ها نسبت به آمریکا از شروع شیوع ویروس کرونا بدتر شده است. این میزان در دانمارک 71 درصد، در پرتغال 70 درصد، در فرانسه 68 درصد، در آلمان 65 درصد و در اسپانیا 64 درصد بود.

همچنین 46 درصد از مردم فرانسه و 42 درصد از مردم آلمان گفته اند دیدگاهشان نسبت به آمریکا به میزان بسیار زیادی بدتر شده است.

سوزی دنیسون و پاول زرکا کارشناسان علوم سیاسی در اروپا در این باره می گویند اعتماد مردم این قاره به آمریکا در نتیجه نحوه مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا و کمرنگ شدن اتحاد کشور های دو سوی اقیانوس اطلس درهم شکسته است.

همچنین طبق نتایج این نظرسنجی تنها 2 درصد از مردم آلمان و 3 درصد از مردم فرانسه معتقدند، آمریکا به بازسازی اقتصاد آسیب دیده اروپا، پس از شیوع ویروس کرونا یاری خواهد نمود.

دنیسون در این باره گفت: اروپایی ها این واقعیت را هضم نموده اند که آمریکا دیگر لزوماً در زمان احتیاج، دوست اروپا نیست.

در گزارش منتشر شده از این نظرسنجی آمده است: اعتماد اروپا به آمریکا از بین رفته است. پاسخ آشفته آمریکا به شیوع کووید-19 و عدم همبستگی میان کشور های اروپایی، پس از بسته شدن مرز های بین کشور های حوزه شنگن و فقدان رهبری در مقابله با ویروس کرونا در سطح بین المللی، بسیاری را وحشت زده نموده است.

این گزارش می افزاید: اکنون اروپایی ها باید با این حقیقت زندگی نمایند که علی رغم تمام ساختار هایی که برای محافظت خود در سطح اتحادیه اروپا و دنیا ایجاد نموده ایم، قاره ما می تواند ظرف چند هفته از وضعیتی رضایت بخش به خاموشی کامل مالی و اجتماعی فرو رود. درک این امر می تواند عواقب عمیقی در نحوه ارتباط اروپا با دیگر بخش های دنیا ایجاد کند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز آدینه در مصاحبه با گاردین از کشور های اروپایی خواست زمانی که بحث نفوذ دنیای آمریکا مطرح می گردد به یک حقیقت جدید بیاندیشند.

وی در این مصاحبه عنوان نمود: ما با این دانش خاص رشد نموده ایم که آمریکا می خواسته قدرت دنیا باشد. اگر آمریکا اکنون بخواهد از آن نقش آزادی اراده خود خارج گردد، ما مجبور خواهیم بود درباره آن عمیقاً بیندیشیم.

آنگلا مرکل در خصوص ناتو نیز به اظهار نظر پرداخت و گفت: دلایل قانع نماینده ای برای متعهد ماندن به یک جامعه دفاعی فرا آتلانتیک و چتر هسته ای مشترک ما وجود دارند و مطمئناً اروپا نسبت به دوران جنگ سرد باید فشار بار بیشتری را تحمل کند.

وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه گفت، دوران روابط خوب کشور های اروپایی با آمریکا به سر رسیده است و حتی بر سر کار آمدن یک رئیس جمهور دموکرات در آمریکا موجب بهبود این روابط نخواهد شد.

شبکه خبری سی اِن اِن نیز گزارشی نوشته است، اینکه آمریکا از روش های کشور های فقیرتر در مقایسه با آمریکا برای تحت کنترل درآوردن ویروس کرونا استفاده می نماید نشان می دهد که این کشور عزت و احترامش را در جامعه دنیای از دست داده و این مثل یک فیلم ترسناک بین المللی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1061

به "سقوط اعتماد اروپا نسبت به نقش رهبری آمریکا در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط اعتماد اروپا نسبت به نقش رهبری آمریکا در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید