نگرانی مسکو از افزایش تعداد کشته شدگان در اعتراضات میانمار

به گزارش مجله پیامکی، سخنگوی دولت روسیه درخصوص افزایش شمار کشته شدگان در اعتراضات میانمار ابراز نگرانی کرد.

نگرانی مسکو از افزایش تعداد کشته شدگان در اعتراضات میانمار

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت روسیه روز آدینه از افزایش روز افزون شمار کشته شدگان در اعتراضات مردم میانمار علیه دولت کودتای این کشور ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت: از دید ما، اوضاع به سطح هشدار دهنده ای رسیده است و اطلاعاتی که درخصوص افزایش تلفات غیرنظامی در آن جا می رسد، موجب نگرانی ما شده است.

پسکوف پس از آن این اظهارات را اعلام نمود که مقامات حقوق بشر سازمان ملل متحد در میانمار اعلام نمودند که ارتش این کشور احتمالاً مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.

انجمن زندانیان سیاسی میانمار روز پنج شنبه با بروزرسانی کردن آمارهای خود اعلام نمود که از زمان آغاز اعتراضات در این کشور بعد از کودتای ماه فوریه نظامیان، بیش از 70 نفر در جریان سرکوب معترضان کشته شده اند.

از سوی دیگر تام اندروز گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در میانمار طی بیانیه ای که به شورای امنیت این سازمان ارائه شده گفته است که نظامیان ارتش میانمار احتمالا درحال ارتکاب جنایت علیه بشریت هستند. این جنایات شامل قتل، ناپدید کردن، اعدام، شکنجه، حبس و نقض قوانین و اصول حقوق بین المللی است.

جنایت ارتش میانمار علیه بوداییان معترض به کودتا درحالیست که نیروهای امنیتی این کشور طی سالهای گذشته علیه مسلمانان روهینگیا نیز مرتکب جنایت علیه بشریت شده اند و دهها هزار نفر از مسلمانان را قتل عام و صدها هزار نفر را آواره کردند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1549

به "نگرانی مسکو از افزایش تعداد کشته شدگان در اعتراضات میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی مسکو از افزایش تعداد کشته شدگان در اعتراضات میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید