تور ارزان آلمان: نرخ مبتلایان هفتگی کرونا در آلمان رکورد زد

به گزارش مجله پیامکی، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان برای اولین بار در دوران کرونا از عبور نرخ مبتلایان نو در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته از مرز 200 اطلاع داد.

تور ارزان آلمان: نرخ مبتلایان هفتگی کرونا در آلمان رکورد زد

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلزبلات آلمان، نرخ مبتلایان تازه به ازای هر صد هزار نفر در آلمان در عرض یک هفته بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان به بالاترین حد از زمان شیوع کرونا یعنی 201.1 رسیده است. البته این نرخ مبتلایان سراسری است و نرخ مبتلایان تازه به ازای هر 100 هزار نفر در کانون داغ کرونا در این کشور بسیار بالاتر و بیش از 900 است.

رکورد قبلی نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر در نقطه اوج موج دوم کرونا و در 22 دسامبر سال 2020 رخ داده بود که 197.6 بود. این در شرایطی است که بر خلاف سال گذشته امروز بیشتر شهفرایندان در آلمان واکسینه شده اند.

روز گذشته نرخ مبتلایان تازه به 191.5 در ازای هر 100 هزار نفر رسیده بود و حدود یک هفته پیش هم این نرخ 154.8 بود. انستیتورابرت کخ آلمان امروز (دوشنبه) از ابتلای 15513 مورد تازه به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد. روز آدینه هم نرخ مبتلایان روزانه در آلمان رکورد تازه 37120 نفر را ازابتدای شیوع کرونا در سال 2020 ثبت کرد. بعلاوه در سراسر آلمان در عرض 24 ساعت 33 نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

مارکوس زودر، رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی آلمان با توجه به نرخ های ابتلای تازه بالا به کرونا رفتارهای قاطعانه تر در مبارزه با این پاندمی را درخواست نموده است.

پزشکان آلمانی پیش بینی نموده اند که در هفته های آینده شمار مبتلایان به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه افزایش چشمگیری داشته باشد.

کریستین کاراگیانیدیس، مدیر علمی نهاد بهداشتی (DIVI) آلمان در این باره گفته است که در سراسر این کشور بیمارستان ها باید تعداد زیادی از عمل های برنامه ریزی شده خود را به تعویق بیاندازند تا ظرفیت برای بیماران کرونایی و حاد را در بخش های مراقبت های ویژه حفظ نمایند.

در این شرایط درخواست ها برای اجرای طرح واکسیناسیون اجباری برای بعضی مشاغل خاص و اجرای مجدد تست گیری های رایگان بالا گرفته است.

در یک طرح انجمن پزشکی ماربورگر بوند آلمان آمده است که اجباری شدن واکسن علیه کرونا باید برای افرادی که در مراکز درمانی، خانه های سالمندان و مدارس و مراکز مراقبت های روزانه از بچه ها کار می نمایند شکل گیرد.

راینهارد ساگر، رئیس مجلس منطقه ای آلمان هم برای چندمین بار خواهان بخصوص اجباری شدن واکسن برای پرستاران شده است.

آمار واکسیناسیون در آلمان فرایند کندی را طی می نماید و هنوز به مقدار مورد انتظار برای دستیابی به ایمنی گله ای نرسیده است.

گرنوت مارکس رئیس انجمن بخش های مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان (DIVI) هم گفت: آلمان با افزایش سریع تعداد مبتلایان به کرونا مانند سال گذشته روبرو شده است. این مسئله بیشترین نگرانی را در من ایجاد نموده است. ما باید فورا اقدام کنیم.

با توجه به نرخ بالای مبتلایان تازه در آلمان فراکسیون احزاب دموکرات آزاد، سوسیال دموکرات و سبزها موسوم به آمپل که در حال مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی آینده آلمان هستند در حال آنالیز اقدامات اضافی به عنوان قانون جایگزینی برای شرایط اضطراری هستند. به گزارش نشریه بیلد آلمان احزاب در حال مشاوره درباره اجرای طرح انجام آزمایش های روزانه برای کارمندان و بازدیدنمایندگان از خانه های سالمندان صرف نظر از اینکه واکسینه شده اند یا نه هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1843

به "تور ارزان آلمان: نرخ مبتلایان هفتگی کرونا در آلمان رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: نرخ مبتلایان هفتگی کرونا در آلمان رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید