ملاقات وزیر خارجه فرانسه با رئیس جمهور لبنان

به گزارش مجله پیامکی، وزیر خارجه فرانسه امروز (پنجشنبه) در جریان سفرش به بیروت با رئیس جمهور لبنان ملاقات و رایزنی کرد.

ملاقات وزیر خارجه فرانسه با رئیس جمهور لبنان

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه که امروز پنجشنبه به منظور انجام رایزنی هایی با هدف خارج کردن لبنان از شرایط رکود سیاسی وارد این کشور شد، با میشل عون، رئیس جمهور لبنان ملاقات و تبادل نظر کرد.

لودریان در پی این ملاقات بدون هیچگونه توضیحی درباره محتوای آن کاخ بعبدا را ترک کرد.

طبق بیانیه ریاست جمهوری لبنان، رئیس جمهور عون طی این نشست تأکید کرد که تشکیل یک دولت جدید که از اعتماد مجلس برخوردار باشد اولویت اصلی است.

وی اظهار داشت که با وجود موانع داخلی و خارجی و عدم همسویی افراد ذیربط در پیروی از اصول قانون اساسی در حوزه تشکیل دولت ها، کوشش خود را برای رسیدن به نتایج عملی ادامه خواهد داد.

عون خواهان یاری اروپا برای بازگرداندن اموال قاچاق شده به خارج از کشور شد و گفت، این امر به تحقق اصلاحات یاری می نماید و انجام اصلاحات لازمه پیشرفت لبنان و بازگرداندن اعتماد لبنانی ها و جامعه بین المللی است.

عون همچنین در پیغامی به امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، از اهتمام مستمر وی به لبنان و یاری آن در همه زمینه های سیاسی، اجتماعی، بهداشتی و آموزشی تشکر کرد.

لودریان در آستانه سفرش به لبنان گفت که حامل پیغام شدید اللحنی برای مسئولان سیاسی این کشور است که در فرایند تشکیل دولت کارشکنی می نمایند.

انتظار می رود وی متعاقبا با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان ملاقات کند.

بنا بر این گزارش، به رغم فشارهای بین المللی علیه لبنان برای تسریع در تشکیل دولتی که قادر به اجرای اصلاحات مالی ضروری باشد و انتظارها برای آن به طول انجامیده، اما این کشور همچنان در بن بست سیاسی به سر می برد.

به همین دلیل، شبکه الجدید گزارش داد، تا این لحظه زمان مشخصی برای ملاقات لودریان با سعد الحریری، نخست وزیر مکلف اعلام نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1586

به "ملاقات وزیر خارجه فرانسه با رئیس جمهور لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات وزیر خارجه فرانسه با رئیس جمهور لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید