تاکید امیر قطر بر تشکیل سریع دولت جدید لبنان

به گزارش مجله پیامکی، امیر قطر در نامه ای به نخست وزیر پیشبرد امور لبنان بر حمایت از این کشور و ملت آن تأکید کرد.

تاکید امیر قطر بر تشکیل سریع دولت جدید لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با ارسال نامه ای به حسان دیاب نخست وزیر پیشبرد امور لبنان بر حمایت از این کشور تأکید کرد.

دفتر نخست وزیری لبنان خاطرنشان کرد که امیر قطر در نامه خود حمایت از لبنان و ملت آن را مورد تأکید قرار داده و از همه طرف های لبنانی خواسته است تا منافع ملی را در اولویت قرار داده و همسو با کوشش های بین المللی برای تشکیل سریع دولت جدید لبنان به منظور مقابله با چالش ها و بحران های این کشور کوشش نمایند.

دیاب آوریل گذشته در سفری به قطر با امیر این کشور و خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی نخست وزیر قطر و دیگر مقامات ارشد آن ملاقات و درباره مسائل مالی و معیشتی لبنان مصاحبه کرد.

لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم اوت سال 2020 (14 مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از 190 کشته و 6500 مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور حسان دیاب نخست وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و مصطفی ادیب با رأی مجلس لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را خاطرنشان کرد تا اینکه سعد الحریری نخست وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد، اما او نیز تا امروز پیروز به تشکیل کابینه جدید نشده و با میشل عون رئیس جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1647

به "تاکید امیر قطر بر تشکیل سریع دولت جدید لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید امیر قطر بر تشکیل سریع دولت جدید لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید