لبنان، دومین شب ناآرام بیروت

به گزارش مجله پیامکی، پایتخت لبنان شب گذشته نیز لحظات ناآرامی را پشت سر گذاشت و درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان صحنه های خشونت آمیز چند روز گذشته این شهر را تکرار کرد.

لبنان، دومین شب ناآرام بیروت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران٬ خاتمه هفته خشم بر بانک ها در لبنان تبدیل به یک درگیری فراگیر میان معترضان با نیروهای امنیتی و ارتش و پلیس برای در دو شب گذشته شد که تظاهرات نمایندگان در کوشش برای رسیدن به ساختمان مجلس بودند.

درگیری های شنبه شب در وسط بیروت پس از تجمع های معترضان در مقابل بانک ها به یکی از ورودی های میدان النجمه رسید که از زمان شروع اعتراضات تا به امروز٬ خشونت آمیزترین حرکت در میان این تظاهرات ها به شمار می رود.

این حالت دیروز نیز کمتر از روز گذشته آن نبود؛به ویژه پس از این که احتمال تشکیل دولت در بعدازظهر دیروز کاهش یافت و نیز بعد از اینکه درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان شدت گرفت.

در دو روز گذشته بیش از 500 نفر در نتیجه درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی زخمی شده اند و این بدترین شرایط امنیتی در بیروت از زمان شروع اعتراضات مردمی لبنان از 17 اکتبر 2019 تا به امروز است.

میشل عون رئیس جمهور لبنان قرار است که ظهرامروز یک نشست امنیتی برای بحث درباره تحولات شرایط امنیتی با حضور وزیر دفاع و و فرماندهان مسئول محافظت از امنیت تظاهرات نمایندگان مسالمت جو و حفاظت از اموال عمومی و خصوصی برگزار کند.

تعداد مجروحان این حوادث در شنبه و یکشنبه به بیش از500 نفر رسید و بعضی از آنها توسط صلیب سرخ لبنان و دفاع شهری به بیمارستان های بیروت منتقل و بعضی نیز سرپایی معالجه شدند.

مناطق درگیری دیروز از اطراف مجلس و خیابا های منتهی به مسجد جامع عمری شروع شد و به مرکز بیروت تا منطقه الصیفی رسید. کندن سنگ بنای تعدادی از ساختمان ها در مرکز بیروت و شعبه بانک های آن و نیز نمای فروشگاه باچی که متعلق به محمد شقیر وزیر ارتباطات لبنان است نیز از جمله اقدامات خشونت آمیز دیشب بود.

بازداشت معترضان نیز دیشب در بیروت همچنان ادامه داشت.

کوشش های کمیته دفاع از معترضان در رسیدگی به شرایط بازداشت شدگان و نظارت بر دستگیری ها ادامه دارد و این کمیته طی بیانیه ای اعلام کردکه شنبه 43 نفر در جریان درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی دستگیر شدند که دو نفر از آنها نوجوان بودند و همچنین سه معترض نیز در ورودی اورژانس بیمارستان دانشگاه آمریکایی بیروت دستگیر شدند.

برای دومین شب متوالی٬ معترضان با سر دادن شعار انقلاب٬ انقلاب به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب می کردند و پلیس نیز مجبور شد برای متفرق کردن آنها از ماشین های آب پاش و گاز اشک آور استفاده کند.

نیروهای امنیتی در صفحه توییتری خود از تظاهرات نمایندگان خواستند تا به اعتراضات مسالمت آمیز خود ادامه داده و از حمله به اموال عمومی و خصوص مردم و نیز پلیس و نیروهای امنیتی اجتناب نمایند.

دفاع شهری لبنان نیز در صفحه توییتری خود نوشت که 7 آمبولانس در مرکز بیروت مستقر شده و زخمی ها را به بیمارستان منتقل می کردند.

موج دوم اعتراضات مردمی لبنان از سه شنبه گذشته با هدف رسیدگی به اوضاع مالی و معیشتی وخیم این کشور و نیز در اعتراض به فرایند کند تشکیل دولت نجات شروع و وارد یک مرحله خشونت آمیز و متفاوت با دور قبلی تظاهرات های لبنان شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 709

به "لبنان، دومین شب ناآرام بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، دومین شب ناآرام بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید