خطر کرونایی برای برزیل

به گزارش مجله پیامکی، شمار روزانه مبتلایان به کرونا در برزیل از مبتلایان روزانه در ایتالیا و اسپانیا پیشی گرفت و زنگ خطر برای این کشور منطقه آمریکای جنوبی به صدا در آمده است.

خطر کرونایی برای برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برازیلیا، وزارت بهداشت برزیل روز گذشته(شنبه) 14 هزار و 919 مورد ابتلا به کرونا را طی 24 ساعت در این کشور تایید کرد که از آمار روزانه اسپانیا و ایتالیا پیشی گرفت.

تا به امروز 233 هزار و 142 نفر در سراسر برزیل به کرونا مبتلا شده اند که 15 هزار و 662 فوتی داشته است. برزیل پنجمین کشور دنیا در رده بیشترین مبتلایان به کرونا در دنیا است.

شمار کرونایی های برزیل در حالی همچنان رو به افزایش بوده که انتقادهای شدیدی علیه دولت ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری این کشور مطرح است. وی به بی توجهی نسبت به تهدید شیوع کرونا متهم شده است. این در حالی است که اختلافات داخل دولت بولسونارو در خصوص نحوه مدیریت شرایط بحران کرونا نیز مشهود بوده به طوریکه دومین وزیر بهداشت برزیل نیز روز آدینه به دلیل همین اختلافات از سمت خود استعفا کرد.

بولسونارو در حالی با محدودیت های اجتماعی در برزیل مخالف بوده که فرمانداران ایالت ها خود تدابیر ضدکرونایی را اجرایی نموده اند.

شرایط نامساعد کرونایی به شدت بر اقتصاد برزیل نیز آسیب زده و کارشناسان نسبت به کوچک شدن بی سابقه اقتصاد این کشور هشدار داده اند.

برزیل این روزها شرایط کرونایی پیچیده ای را تجربه می نماید که می تواند این کشور را به سوی بحرانی تمام عیار سوق دهد.

چندین عامل از جمله رویکرد نامشخص رئیس جمهور برزیل، بی توجهی میلیون ها شهروند نسبت به قرنطینه خانگی و نظام بهداشتی و خدمات درمانی تحت فشار باعث نگرانی کارشناسان در خصوص آینده برزیل در دوران کرونا شده است.

این کارشناسان معتقدند برزیل با این شرایط جزو چند کشوری در دنیا قرار خواهد گرفت که بدترین شرایط کرونایی را تجربه خواهد نمود و این به معنای احتمال بروز بحرانی تمام عیار در این کشور است.

به رغم اینکه بعضی تدابیر محدودکننده در این کشور برای مقابله با شیوع کرونا اعمال شده اما میزان ابتلا به کرونا در این کشور همچنان صعودی بوده است. محققان کالج سلطنتی لندن پیش بینی نموده اند که به شمار قربانیان در برزیل در این هفته 7790 نفر افزوده خواهد شد.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 966

به "خطر کرونایی برای برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر کرونایی برای برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید