خبرنگاران استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی ایلام برای مقابله با کرونا

به گزارش مجله پیامکی، ایلام - خبرنگاران - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: روزانه 35 هزار ماسک، سه هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و 2 هزار روپوش بیمارستانی با استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی در این استان فراوری می گردد.

خبرنگاران استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی ایلام برای مقابله با کرونا

شکراله شیرخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران تاکید نمود: فراوری این اقلام بهداشتی مانع نفوذ ویروس و ابتلای پرستاران و پزشکان به کرونا خواهد شد و نقش مهمی در حفظ سلامت کادر درمان به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا دارد.

وی یادآور شد: تفاهم نامه چهارجانبه ای بین معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق ضمانت سرمایه گذاری کشور برای پرداخت یارانه حمایتی به تعاونی هایی که در زمینه فراوری محصولات مقابله با کرونا فعالیت می نمایند، امضا شده است.

وی تاکید نمود: یک هزار و 100 میلیارد ریال یارانه حمایتی با نرخ 14 درصد برای تعاونی هایی که در کشور اقدام به فراوری ماسک، مواد ضدعفونی نماینده، دستکش و البسه بیمارستانی نمایند، اعطا خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: طرح مشاغل خانگی با شناسایی رسته های مزیت دار و راهنمایی تسهیلات به این سمت و سو، موجبات تقویت فراوری و رونق ملی را فراهم آورده است و با حمایت های بیشتر این ظرفیت افزایش چشمگیری خواهد داشت.

شیرخانی یادآور شد: سال گذشته 493 مجوز الکترونیکی مشاغل خانگی در این استان صادر شده است و هم اکنون نیز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی(به عنوان کارفرما) و جهاد دانشگاهی (به عنوان مجری) در حال اجراست.

استان ایلام سه هزار تعاونی با 300 هزار عضو دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 863

به "خبرنگاران استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی ایلام برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی ایلام برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید