دستور قرنطینه سراسری 10 روزه برای افراد واکسینه نشده در اتریش، متخلفان جریمه می شوند

به گزارش مجله پیامکی، خبرگزاری خبرنگاران- دولت اتریش دستور قرنطینه سراسری برای افراد واکسینه نشده را از نیمه شب یکشنبه صادر کرد تا از توسعه سریع ویروس کرونا در این کشور جلوگیری کند.

دستور قرنطینه سراسری 10 روزه برای افراد واکسینه نشده در اتریش، متخلفان جریمه می شوند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، این دستور، افراد بالای 12 سال واکسینه نشده را از ترک خانه خود منع می کند مگر برای فعالیت های اساسی مانند کار کردن، خرید مواد غذایی، پیاده روی یا واکسن زدن.

مقامات اتریشی نگران افزایش مرگ و میر هستند و می گویند که کادر پزشکی بیمارستان ها دیگر قادر به مقابله با افزایش رو به رشد بیماری کووید-19 نخواهند بود.

وظیفه ما به عنوان دولت اتریش محافظت از مردم است. بنابراین تصمیم گرفتیم از روز دوشنبه برای افراد واکسینه نشده قرنطینه اعمال شود.

الکساندر شالنبرگ، صدراعظم اتریش روز یکشنبه در وین به خبرنگاران گفت: وظیفه ما به عنوان دولت اتریش محافظت از مردم است. بنابراین تصمیم گرفتیم از روز دوشنبه برای افراد واکسینه نشده قرنطینه اعمال شود.

خبرگزاری آی پی ای گزارش داد که قرنطینه حدود 2 میلیون نفر را در این کشور 8.9 میلیون نفری تحت تاثیر قرار می دهد. این قرنطینه برای بچه ها زیر 12 سال اعمال نمی شود زیرا آن ها هنوز به طور رسمی نمی توانند واکسینه شوند.

شالنبرگ گفت که قرنطینه در ابتدا به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت و از پلیس خواسته شده است تا افراد داخل خیابان را بررسی کند و از واکسینه شدن آن ها اطمینان حاصل شود. وی اضافه کرد که نیروهای بیشتری برای کنترل قرنطینه به گشت زنی خواهند پرداخت.

افراد واکسینه نشده در صورتی که محدودیت ها را رعایت نکنند تا 1450 یورو جریمه می شوند.

اتریش یکی از پایین ترین نرخ های واکسیناسیون را در کشورهای اروپای غربی دارد به طوریکه تنها 65 درصد از جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه شده اند. در هفته های اخیر این کشور با فرایند نگران کننده ای در زمینه ابتلا به کرونا روبرو شده است. این کشور روز یکشنبه 11 هزار و 552 ابتلای تازه را ثبت کرد. یک هفته قبل تر، 8 هزار و 554 مورد ابتلایی گزارش شده بود.

صدراعظم اتریش اعلام نمود که اندازه ابتلای افراد واکسینه شد در هفت روز اخیر کاهش یافته است اما به همین اندازه ابتلای افراد واکسینه نشده به سرعت در حال افزایش است.

شالنبرگ همچنین از افرادی که واکسینه شده اند خواست تا دُز تقویتی واکسن خود را دریافت کنند و اضافه کرد: در غیر اینصورت ما هرگز از این دور باطل خارج نخواهیم شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1853

به "دستور قرنطینه سراسری 10 روزه برای افراد واکسینه نشده در اتریش، متخلفان جریمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور قرنطینه سراسری 10 روزه برای افراد واکسینه نشده در اتریش، متخلفان جریمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید