مصوبات ستاد ملی کرونایی اجرا نشد؟ ، انجام پروازها با ظرفیت کامل

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران، با شیوع گسترده اومیکرون در کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های جدیدی از جمله محدودیت پروازها را ابلاغ کرد. اما این محدودیت ها اجرا نشد.

مصوبات ستاد ملی کرونایی اجرا نشد؟ ، انجام پروازها با ظرفیت کامل

روز دوشنبه عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جدیدترین مصوبات ستاد ملی کرونا را اظهار داشت. بر این اساس تجمعات مذهبی، اجتماعی و آیینی در فضاهای سربسته با حداکثر 20 درصد ظرفیت انجام گیرد.

بعلاوه بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا پروازهای داخلی هم باید با حداکثر 60 درصد ظرفیت انجام گردد.

مصوبات ستاد ملی کرونایی اجرا نشد؟

پیگیری های خبرنگاران نشان می دهد با گذشت پنج روز از این مصوبات، هنوز اجرایی نشده است. در حالی که کمال حیدری، معاون بهداشت وزیر بهداشت اخیرا گفت پیش بینی ما این است که تا یک میلیون نفر در موج ششم بستری شوند.

بعلاوه سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز گفت در کشور بیش از 60 هزار مراجعه حضوری به صورت سرپایی و 4 هزار بستری در روز داریم. با وجود هشدار مقامات بهداشتی درباره شیوع اومیکرون اما مصوبات ستاد ملی کرونا اجرایی نمی گردد.

اپراتور یکی از آژانس های هواپیمایی می گوید: اگرچه در خبرها ظرفیت 60 درصدی را اعلام نموده اند اما تا به امروز دستوری به ما ابلاغ نشده است.

او می گوید همچنان با ظرفیت 100 درصدی بلیت پروازها را می فروشند.

یکی دیگر از اپراتورها نیز با تائید اینکه پروازها به صورت کامل انجام می گردد، می گوید: اگر برای ظرفیت 60 درصدی ابلاغیه ای به ما صادر گردد ما هم به مسافران اطلاع می دهیم. تا به امروز که خبری به ما نداده اند.

مصوبه ستاد کرونا به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد

این در حالی است که میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری روز پنجشنبه گفت: مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به تمام شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد. همه ایرلاین ها از زمان ابلاغ این مصوبه، موظف به رعایت 60 درصد در فروش بلیت های داخلی در بازه زمانی دو هفته آینده هستند.

او بعلاوه گفت: بسیاری از مسافران از ماه ها قبل اقدام به خرید بلیت هواپیما برای سفر خود نموده اند. با توجه به کمبود ناوگان هوایی و عدم امکان برقراری پروازهای فوق العاده برای شرکت های هواپیمایی، امکان جداسازی مسافران از یکدیگر وجود ندارد.

رضوی ادامه داد: بنابراین با توجه به اهمیت موضوع و بعلاوه تاکید سازمان بر رعایت دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و با این هدف که پروازهای مسافران نیز دچار چالش نگردد، این پروازها با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی به وسیله شرکت های هواپیمایی انجام می گردد. اما از تاریخ ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، شرکت ها موظف به رعایت 60 درصد در فروش بلیت های داخلی در بازه زمانی دو هفته آینده است. (ایرنا)

آذر ماه امسال با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت پذیرش 60 درصدی ظرفیت هواپیما برداشته شد. اما حالا با گستردگی موج ششم محدودیت ها پروازها بار دیگر ابلاغ شد.

افزایش 300 هزار تومانی قیمت بلیت هواپیما

در کنار ظرفیت پروازها قیمت بلیت مطرح است. حسین زهی، نماینده مجلس در این مورد گفت: قرار بود پس از حذف محدویت مسافر در پروازها، قیمت بلیت هواپیما نیز به نرخ سابق خود بازگردد. نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه شرکت های هواپیمایی قیمت بلیت را نیز افزایش دادند.

او ادامه داد: طی هفته های اخیر قیمت بلیت هواپیما 200 تا 300 هزار تومان افزایش یافته که به هیچ عنوان پذیرفته نیست. با توجه به اینکه در آستانه سال نو و ایام نوروز قرار داریم اجازه نمی دهیم قیمت بلیط هواپیما و قطار در ایام نوروز افزایش پیدا کند. (تسنیم)

هفته گذشته نیز خبرنگاران در گزارشی از افزایش قیمت بلیت بعضی از پروازها و بلیت قطار پرداخت.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2010

به "مصوبات ستاد ملی کرونایی اجرا نشد؟ ، انجام پروازها با ظرفیت کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبات ستاد ملی کرونایی اجرا نشد؟ ، انجام پروازها با ظرفیت کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید