سوغاتی زیبا و به درد بخور از تایلند چی بیاریم ؟

به گزارش مجله پیامکی، سوغاتی های تایلند : قبل از این که راهی تایلند شوید، می توانید فهرستی از سوغاتی های مد نظرتان را تهیه کنید. در این صورت وقتتان را تلف نخواهید کرد و فرصت بیشتری برای بازدید از جاذبه ها و لذت بردن از خدماتی که در تور ارائه می گردد خواهید داشت.

سوغاتی زیبا و به درد بخور از تایلند چی بیاریم ؟

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

خرید سوغاتی از تایلند

تایلند، کشوری که به سرزمین لبخندها معروف است بهشت خریداران محسوب می گردد. بازارهای مختلفی برای خرید در این کشور وجود دارند؛ اعم از بازارهای خیابانی، بازارهای آخر هفته، بازارهای شناور و بازار آخر هفته چاتوچاک که دارای شهرت دنیای است.

حقیقت این است که محصولات بسیار متنوعی در این کشور فراوری می گردد که شامل مواد غذایی، پارچه، زیورآلات و دیگر اقلام قابل توجهی است که در دیگر مناطق پیدا نمی کنید. در این کشور بازارها، مغازه ها، پاساژها و مراکز خرید همگی پر از کالاهای متنوعی هستند و بهترین موقعیت برای خرید یک یادگاری از تایلند و سوغات برای دوستان و اعضای خانواده است.

بهترین سوغاتی های تایلند

اگر به دنبال خرید یک سوغاتی خوب از تایلند هستید، در این مقاله ایده هایی برای خرید بهترین هدایا و سوغاتی ها را در اختیار شما می گذاریم:

1. سس ها و ادویه های تایلندی

شهرت تایلند به غذاهای تایلندی است که مزه خود را مرهون ادویه ها، سس ها و گیاهانی است که به آن ها اضافه می گردد. خرید سس ها و ادویه های تایلندی یکی از واجبات تایلند است البته به شرطی که بخواهید در خانه خود نیز از طعم و مزه منحصر به فرد این غذاها لذت ببرید. بنابراین حتما چند بسته ادویه یا سس فلفلی تند را خریداری کنید.

سس ها و ادویه ها یکی از بهترین سوغات های سفرتان هستند و در سراسر کشور یافت می شوند. در مغازه های بدون گمرکی فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک بسته های تجاری معتبر سس و ادویه تایلندی به فروش می رسد.

برای خروج مود غذایی حتما باید تمامی مراحل و مقررات مربوط به ترخیص گمرکی را طی کنید. برای خرید سس و ادویه نیز بهترین راه، خرید از بسته بندی های تجاری معتبر است تا از بروز هر گونه مشکل گمرکی هنگام بازگشت جلوگیری کنید.

2. فیل، یکی از بهترین سوغاتی های تایلند

اشتباه نکنید. منظور ما این نیست که یک فیل واقعی و زنده را به عنوان سوغات با خود به خانه ببرید! با درنظر دریافت این که فیل سمبل و نشانه کشور تایلند است، هر چیزی که که تصویر فیل روی آن باشد می تواند سوغاتی تایلند به حساب آید.

هر چیزی از شکلات گرفته تا زیورآلات، تابلو نقاشی، کنده کاری روی چوبی، و حتی یک ساک ورزشی رنگارنگ با تصویر فیل روی آن می تواند جزو این دسته قرار گیرد. هنگام بازگشت در هر یک از فرودگاه های بانکوک می توانید از مغازه های بدون گمرکی، این اقلام را خریداری کنید.

شکلات های فیلی شکل پر از مغز ماکادامیا (macadamia) یکی از بهترین سوغاتی ها و بهترین راه برای خرج کردن بات های باقی مانده است.

3. ابریشم تایلندی

ابریشم تایلند در دنیا از شهرت خاصی برخوردار است و یکی از سوغات هایی است که حتما باید خریداری کنید. از روسری های رنگارنگ گرفته تا کیف ابریشمی و طاقه پارچه های ابریشمی، همگی محصولات متنوعی هستند که از ابریشم ساخته می شوند.

معروف ترین مکان برای خرید ابریشم در تایلند سرای جیم تامپسون (Jim Thompson House) در شهر بانکوک است و اگر به دنبال خرید بهترین سوغاتی از سفر خود هستید حتما به آن سری بزنید.

4. محصولات اسپای تایلندی

سفر به سرزمین لبخندها بدون مراجعه به اسپا یا دریافت یک ماساژ تایلندی کامل نمی گردد. بنابراین حتما خرید محصولات اسپا را نیز در لیست کارهای خود قرار دهید. این محصولات شامل مجموعه ای از روغن های نارگیل، شمع های عطری و روغن های گیاهان بومی هستند.

علاوه بر این ممکن است صابون های کنده کاری شده با اشکالی زیبا، اسکراب بدن، سنگ پا، نی های پخش نماینده عطر (Reed diffusers) و کمپرس های گیاهی نیز می توانند سوغاتی های خوبی از تایلند باشند. محصولات مربوط به اسپا هدایای بسیار خوبی برای دوستان، همکاران و اعضای خانواده هستند.

5. زیورآلات دست ساز تایلندی

اگر برای خودتان به دنبال زیورآلات زیبا و خیره نماینده ای می شد و یا می خواهید آن ها را به کسی هدیه دهید، تایلند بهترین موقعیت برای پیدا کردن زیورآلات و جواهرات عالی است. شهر چیانگ مای به داشتن مغازه های نقره فروشی نفیس معروف است.

در چیانگ مای می توانید از میان مجموعه گسترده ای از انگشترها، گردنبندها و دستبندها انتخاب کنید. علاوه براین، فنجان و بشقاب های نقره درخشان نیز در این مغازه ها پیدا می گردد. البته حتما حواستان باشد که این زیورآلات را از جای معتبری خریداری کنید به ویژه اقلامی که دارای ارزش زیادی هستند.

6. سرامیک و سفال تایلند

کشور تایلند به خاطر داشتن ظروف و اقلام سرامیکی معروف است و صنعتگران این کشور چندین نوع سرامیک فراوری می نمایند. دو نوع از مشهورترین سرامیک های تایلندی عبارتند از: چینی Bencharong و طروف سنگی Sangkhalok.

در چیانگ مای نیز فرصت آشنایی با کارخانجات سرامیک را خواهید داشت. در تمامی میادین، فروشگاه های زنجیره ای یا فروشگاه ها و مغازه های مخصوص فروش محصولات سرامیکی و سفالی می توانید سوغاتی مناسبی از سفرتان به این کشور خود تهیه کنید.

7. خرید اثاثیه چوبی و کنده کاری شده از تایلند

مبلمان و تزئینات چوبی و کنده کاری که اغلب از چوب ساج ساخته شده اند در تایلند به وفور یافت می شوند. چیانگ مای نیز فرصت بسیار خوبی برای خرید این اقلام است زیرا این شهر به پایتخت مبلمان کشور معروف است.

مغازه های بسیاری در شهر چیانگ مای به فروش مبلمان اختصاص دارند و در همه این مغازه ها حمل کالای خریداری شده به سراسر دنیا پذیرفته می گردد.

8. غذا، میان وعده، اسنک و شیرینی تایلندی

تا زمان اتمام سفرتان مسلما با بسیاری از غذاها و شیرینی های خوشمزه این کشور آشنا می شوید. اقلام و محصولات زیادی برای خرید در تایلند وجود دارد اما حواستان به تعرفه های گمرکی هم باشد. غذاها و اسنک هایی که می توانید خریداری کنید شامل آبنبات های نارگیلی، نوشابه های شیرین ساخته شده از لوبیای mung، سس کاری یا مربای رمبوتان و خوراکی های منحصر به فرد دیگری می گردد.

آبنبات ها اغلب ارزان قیمت هستند و می توانند سوغاتی خیلی خوبی برای دوستان و همکاران باشند. حتما شکلات های فیلی شکل شکلاتی پر از مغز را نیز از قلم نیاندازید. این شکلات ها در اشکال دیگری نیز وجود دارند، مثل

نکته: معمولا شیرینی جات و خوراکی های بسته بندی شده از لحاظ گمرکی خیلی امن تر و بهتر هستند. حتما به خاطر داشته باشید که پیش از بازگشت از تایلند تمامی مواد خوراکی خود را ترخیص کنید. بعضی کشورها نظیر استرالیا، نیوزلند و آمریکا قوانین گمرکی و کشاورزی سختگیرانه ای درخصوص واردات مواد غذایی دارند. به خاطر داشته باشید که حتما باید مواد غذایی را در گمرک اظهار کنید.

9. خرید محصولات حصیری از تایلند

تمامی محصولات حصیری را می توانید در تایلند تهیه کنید: از مبلمان گرفته تا کلاه و زیر لیوانی و حتی قاب عکس. محصولات حصیری از گیاهان مختلف محلی مانند بامبو، بوریا و درخت خون سیاوشان (rattan) ساخته شده اند. علاوه براین از یکی از مشهورترین تاک سرخس های جنوبی با نام Yan Lipao، کیف های دستی زیبایی درست می گردد. این محصولات حصیری را می توانید در مراکز خرید و فروشگاه های عظیم در شهرهای اصلی خریداری کنید.

10. خرید محصولات چرمی از تایلند

تایلند یکی از بهترین موقعیت ها برای خرید محصولات چرمی باکیفیت و خوش ساخت است. این محصولات را می توان در تمامی مراکز خرید، فروشگاه های عظیم و مغازه های چرم فروشی پیدا کرد. بسیاری از این محصولات دارای قیمت مناسبی هیتند که البته جای تعجب نیست زیرا این کشور یکی از عظیمترین صادرنمایندگان محصولات چرمی بدیع و نفیس است.

11. نوشیدنی های تایلندی

نوشیدنی های غربی و اروپایی در تایلند به دلیل مالیات بالا، بسیار گران قیمت هستند و این در حالی است که نوشیدنی های محلی ارزان و به همان اندازه خوشمزه هستند.

پس چرا نباید در تایلند یکی از این نوشیدنی های معروف را خریداری کرد؟ در جزیره کو ساموئی (Koh Samui) یک نوشیدنی معروف از نیشکر فراوری می گردد که دارای طعم های متفاوتی است و در بعضی غرفه های سوغاتی مستقر در هتل ها به فروش می رسد.

نکته : درحال حاضر سازمان امنیت پرواز حمل مایعات بیش از 100 میلی لیتر در قسمت حمل مسافر را ممنوع نموده است. بنابراین حتما بطری نوشیدنی را خوب بسته بندی کنید زیرا باید در قسمت بار حمل گردد.

12. شلوارک های Muay-Thai تایلندی

ایده دیگر برای خرید سوغات، شلوارک های بوکس Muay-thai است؛ حتی اگر اصلا این شلوارک ها را هم نپوشید باز هم خرید این شلوارک های بوکس رنگارنگ می تواند یادآور خاطرات تایلند باشد.

13. تاکسی های توک توک تزئینی تایلندی

یکی دیگر از سمبل ها و نشانه های این کشور تاکسی های توک توک است. به همراه بردن یک توک توک تزئینی کوچک می تواند یادآور تایلند باشد.

14. لنگ تایلندی

این لنگ های پارچه ای رنگارنگ از جنس کتان یا ابریشم ساخته شده اند و از روزگاران گذشته در کمد لباسی تمامی تایلندی ها بوده اند و بسیار متنوع هستند. این لنگ ها می توانند سوغات جالبی باشند.

حال که لیستی از بهترین سوغاتی ها را در اختیار دارید بهتر است بروید خرید. کالاهای قابل توجه زیادی در این کشور یافت می شوند و فقط باید یادگاری یا هدیه مناسب عزیزان خود را از میان آن ها انتخاب کنید.

15. لباس محلی تایلندی

اگر در جست و جوی سوغاتی زیبایی از تایلند هستید، لباس موهوم را از قلم نیاندازید. این لباس از پارچه ای زیبا و طرح دار دوخته شده است. موهوم در حقیقت به ترتیب به صورت تی شرتی آستین کوتاه و بلند برای مردان و زنان دیده می گردد و جزء یکی از لباس های محلی شمال این کشور محسوب می گردد.

16. جام مدیتیشن تایلندی

یکی از جالب ترین و هیجان انگیزترین سوغاتی های کشور تایلند، کاسه مدیتیشنی به نام تیبتان (Tibetan) است که با سایش دسته ای چوبی بر لبه آن صدای موسیقی آرام بخشی فراوری می کنید. این کاسه بیشتر در کلاس های یوگا و مدیتیشن استفاده می گردد و صدای ساز آن آرامش زیادی را ایجاد خواهد نمود.

17. چتر تایلندی

از دیگر سوغاتی منحصر به فرد و جالب کشور تایلند به ویژه بانکوک، چترهای صاف و رنگی است که بیشتر گردشگران تایلند آن را می شناسند. این چترها در رنگ بندی های متنوع و زیبا و از درخت توت، پنبه، بامبو و گاهی ابریشم ساخته می گردد.

این چترها بیشتر از اینکه زیر باران استفاده شوند، برای تزیینات دکوراسیون و طراحی های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند.

18. کوسن های ویژه تایلند

یکی دیگر از سوغاتی های جالب توجه که ارزش خرید دارند، کوسن های تایلندی هستند که جزء معروف ترین سوغاتی تابلند هستند. در بین کوسن ها نمونه مثلثی آن که نمای هرمی شکل دارد، هنر تایلند را به نمایش گذاشته و به همین دلیل هواداران زیادی را به خود جذب نموده است. این کوسن در مراکز ماساژ و طراحی خانه نیز مورد استفاده است.

19. میوه دوریان (durian) سوغاتی تایلند

کشور تایلند به خاطر میوه و سبزیجات عجیب و غریبش محبوبیت زیادی دارد. در این کشور، میوه ای به نام دوریان یافت می گردد که علاوه بر پوستی خاردار و سخت، خواص زیادی نیز دارد. این میوه به شکل چیپس در فروشگاه های تایلند به فروش می رسد و طعم جالبی دارد.

20. روغن و عطرهای تایلندی

روغن های تایلندی از عطر و عصاره بعضی گیاهان و میوه ها ساخته می شوند و در بین گردشگران بسیار مشهور هستند. در بین این روغن ها، روغن نارگیل هواداران زیادی دارد .این روغن ها را بسته به انتخاب خود هم می توانید به عنوان خوشبو نماینده، ماده ماساژ دهنده پوست یا مو و یا طعم دهنده غذا مورد استفاده قرار دهید.

نکته : در موقع خرید سوغاتی و یا هر خرید دیگری در تایلند می توانید با چانه زدن قیمت را بسیار پایین بیاورید چرا که تایلندی ها هم مانند ایرانی ها اهل چانه زدن هستند و قیمت اولیه ای که به شما می گویند قیمت کاذب است و می توان به چند برابر کم تر کاهش داد ، البته این چانه زدن ها برای فروشگاه های زنجیره و جاهایی که قیمت آن ها مقطوع می باشد ، کارایی ندارد و این یادتان باشد که چون مردم تایلند افرادی خنده رو و مهربان هستند با افراد خوش برخورد بهتر ارتباط ایجاد می نمایند پس همواره لبخند بزنید ، این روش برای دریافت تخفیف بیشتر خیلی جواب می دهد.

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1080

به "سوغاتی زیبا و به درد بخور از تایلند چی بیاریم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغاتی زیبا و به درد بخور از تایلند چی بیاریم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید