مالزی، بهشت آسیا (تور ارزان مالزی)

به گزارش مجله پیامکی، مالزی کشوری مدرن با طبیعت بسیار دیدنی و متنوع است. تماشای کشور آسمان خراش های بلند، شهرهای پیشرفته، سواحل سفید و جزایر سرسبز برای بسیاری از گردشگران جهان هیجان انگیز است. این کشور به خوبی توانسته با جاذبه های بیشمار خود، جایگاه مناسبی در صدر کشورهای توریستی جهان پیدا کند.

مالزی، بهشت آسیا (تور ارزان مالزی)

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

مالزی کشوری مدرن در جنوب شرقی آسیاست. به لحاظ جغرافیایی، این کشور از دو منطقه مجزا از هم تشکیل شده است. دو بخش متمایز مالزی به وسیله دریای چین جنوبی از یکدیگر جدا شده تا شبه جزیره مالزی و شرق مالزی نامیده شوند. شبه جزیره مالزی یا مالزی غربی که به روی شبه جزیره مالایی است، از شمال با تایلند مرز خشکی دارد و به وسیله جاده شوسه جوهور از جنوب با سنگاپور هم مرز است. بورنئوی مالزی یا مالزی شرقی که بخش شمالی جزیره بورنئو و هم مرز اندونزی است. هر دوی این منطقه ها دارای چشم انداز ها و دشت های مرتفع ساحلی هستند که اغلب از تپه ها و کوهستان های جنگلی پوشیده شده اند. آب و هوای استوایی از ویژگی های مالزی است. مشخصه این آب و هوا بادهای موسمی سالانه ای است که در ماه های آوریل و اکتبر در جنوب غرب و از اکتبر تا فوریه در شمال غرب می وزد.

نمایی از مرکز مالزی، کوالالامپور

به لحاظ فرهنگی، مالزی دارای یک جامعه چند نژادی، چند فرهنگی و چند زبانی است. جامعه ای مملو از مالایایی ها، چینی ها و هندی ها. مالاییایی ها، بخش برزگی از نژاد این کشور را تشکیل می دهند که همگی آنها مسلمان هستند. هندوها به برهما و چینی ها به بودا معتقداند. مردم مالزی و بیشترا مسلمانان آن دارای اخلاقی خوش و میهمان نواز هستند. در مالزی شهر، فرهنگ و طبیعت دست به دست هم داده اند تا گردشگران را به تماشای خود بکشانند. شهرهای بزرگ، پرهیاهو و ساختمان های مدرن و مجهز تا طبیعت سبز، گرراستای، کوهستانی و سواحل مهیج آن دلایل خوبی است آن را بهشت آسیا بنامیم. جزایر مالزی از برترین نقاط برای تفریحات ساحلی و آبی به حساب می آیند. تفریحاتی چون غواصی و تماشای دنیای زیر آب، موح سواری، قایق سواری و...

برای سفر به مالزی در تور مالزی با خبرنگاران همسفر شوید.

در مالزی خواهید دید:

کوالالامپور

کوالالامپور مرکز مالزی است که در امتداد ساحل غربی شبه جزیره مالزی قرار گرفته است. نبض مالزی در این شهر می تپد. شهری مدرن که مرکز فرهنگی، تجاری و حمل و نقل مالزی به شمار میرود.

کوالالامپور در میان اهالی مالزی با نام KL معروف است. این شهر تلفیقی از تاریخ و فرهنگ مالزی است. شهری که با آسمان خراش ها و برج هایی مدرن عجین شده است. شرایط اقلیمی استوایی در کوالالامپور آب و هوایی گرم و دلچسب را در طول سال به وجود می آورد. در این شهر می توانید به جز تماشای برج ها، بناهای معروف، بازارهای محلی و فروشگاه های بسیار بزرگ آن به بازدید از پارک پرنده ها که بزرگ ترین باغ پرنده های روباز در دنیاست بروید.

در کوالالامپور همراه خبرنگاران می توانید به گشت و گذار جاذبه های زیر نیز بروید.

  • برج های دوقلوی پتروناس

یکی از نمادهای معروف مالزی برج های دوقلو پتروناس است. این برج ها از بلندترین آسمانخراش های دنیا هستند که در مرکز مالزی، کوالالامپور قرار گرفته اند. ارتفاع این برج ها با حساب آنتن بالای آنها، 452 متر است. هر برج دارای 88 طبقه است. جمعاً 78 آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند. برج های دوقلوی پتروناس از زیر به وسیله مرکز خرید سوریا به هم متصل هستند. پلی با ارتفاع 175 متر از سطح زمین و طول 56 متر، طبقات 41 و 42 این دو برج را به هم متصل می نماید. در طبقه پایین برجها مجتمع خرید بزرگ سوریا قرار گرفته است.دولت مالزی ساخت این برج ها را به عنوان نماد پیشرفت مالی این کشور در دستور کار خود قرار داد.

  • محله چینی ها

محله چینی ها یا همان خیابان پتالینگ از شلوغ ترین مکا ن های خرید شهر کوالالامپور است. اینجا پر از رنگ، شادی، نشاط و هیاهوست. تا چشم کار می نماید آدم های چینی و کالاهای چینی می بینید، طوری که فراموش می کنید در قلب مالزی هستید. این منطقه معروف محل فروش اجناس بدلی و مقرون به صرفه قیمت است. اگر سری به این محله زدید و قصد خرید داشتید از چانه زدن غافل نشوید چراکه چانه زنی آنجا به سودتان است. خریداران اجناس این بازار بیشتر گردشگران و دنیاگردان هستند چرا که برای خریدن یادگاری و سوغاتی با نرخ های مقرون به صرفه اینجا گزینه خوبی است.

  • غار باتو Batu Cave

غار آهکی باتو که محل عبادت هندوها است در حدود 12 کیلومتری مرکز کوالالامپور قرار گرفته است. در سال 1891 یک بازرگان مشهور هندی در مالزی، این معبد را به یکی از بزرگان تاریخ مذهبی هندو هدیه می نماید و مجسمه ای بزرگ و طلایی را در اینجا قرار داد. این مجسمه خدای هندوها است که Murugan نام دارد. در سال 1920 تعداد 286 پله برای دسترسی راحت تر زائران به غارهای این معبد، در دامنه این تپه ساخته شد. در راستا بالا رفتن از پله های این معبد می توانید با میمون هایی که در راستا رفت و آمد می نمایند، سرگرم شوید. این معبد یکی از معروف ترین معابد دین هندو در خارج از کشور هندوستان است. یکی از بزرگترین گردهمایی های هندوها در این غار برگزار می گردد. این جشنواره Thaipusam نام دارد و به مناسبت تولد خدای هندوها برگزار می گردد. در این روز هندوها معتقدند با اعمالی که به عنوان توبه انجام می دهند، گناهانشان پاک می گردد.

پس از بالا رفتن از پله ها شما به ورودی غار باتو می رسید که تعداد زیادی مجسمه رنگی از خدایان هندوها در آنجا وجود دارد. اگر علاقه مند به غارنوردی در این غار هستید باید توجه داشته باشید که بازدید از این غار به صورت تنها ممنوع است و باید با تورهایی که به این غار می فرایند، همسفر شوید.

لنکاوی

از معروف ترین منطقه ها مالزی لنکاوی است. در واقع لنکاوی نام مجمع الجزایری از 99 جزیره در دریای اندامن در سواحل شمال غربی مالزی است. لنکاوی برای طبیعت دوستان، مقصدی فراموش نشدنی است. بودن در سواحل آن با درختان استوایی همواره بهار و گشت و گذار در بین جزیره ها با توجه به زیبایی های چشم انداز ها موجود در لنکاوی از فعالیت های آرامش بخش اینجاست. جزایر لنکاوی دارای سواحل نقره فام، تپه های پوشیده از جنگل و کوه های سنگلاخی است. ماسه های سفید، نسیم ملایم، آب های روشن کریستالی، آبشارهای آرام و تفریح های متفاوت و مهیج حالتان را در اینجا دگرگون می نماید. دریا، آفتاب، غواصی و ده ها ورزش آبی دیگر در آب های بی نظیر این منطقه چقدر خاطره انگیز خواهد بود.

اگر راهی لنکاوی بودید از لذت خرید و صرف غذاهای عالی دریایی اینجا غافل نشوید. البته که این ها فقط کمی از جذابیت های لنکاوی است. در اینجا گذرگاه های طبیعی میان جنگل ها وجود دارد که شما را به سوی نقاط ویژه تماشای پرندگان حفاظت شده می برند و یا به گشت وگذار در کوه های پوشیده از درختان شاه پسند استوایی دعوت می نمایند. پل های معلق اینجا پیشنهاد خوبی برای آنهایی است که عاشق هیجان و ماجراجویی اند.

اگر می خواهید از بالا شاهد طبیعت جزایر اینجا باشید، می توانید سوار بر تله کابین های منطقه شوید و نظاره گر این همه شگفتی شوید. انواع و اقسام بازی و تفریح در لنکاوی برای گردگشران مهیا است. از اسب سواری در جنگل های استوایی و عبور از باغ های کائوچو گرفته تا گلف و بازی های روستایی...

در لنکوای می توانید در کنار فعالیت های دیگر همراه خبرنگاران به تماشای آبشار Telaga Tujuh بروید.

  • آبشار Telaga Tujuh

آبشارهای تلاگاتوجو لنکاوی یا هفت چشمه در گوشه شمال غربی لنکاوی قرار گرفته است. برای رسیدن به این آبشارها بایستی از 300 پله بالا بروید تا به حوضچه های زیبا برسید. در این برکه ها می توانید شنا کنید و از صخره های بین آنها به پایین سر بخورید.

کامرون هایلند

کامرون هایلند منطقه ای بسیار سرسبز، خنک و خوش چشم انداز است که در منطقه تیتوانگسا بر روی ارتفاعات مالزی قرار گرفته است. این منطقه کوهستانی با ارتفاع بالا از سطح دریا بزرگ ترین تفریحگاه کوهستانی کشور مالزی است. هر چه راستا بلندی های اینجا را بیشتر طی کنید هوا سردتر می گردد، پس حواستان به همراه بردن لباس های گرم باشد.

طبیعت کامرون هایلند حرف زیادی برای گفتن دارد. لذت بودن در مزارع سرسبز چای و توت فرنگی تا تماشای باغ های پروانه و زنبور عسل از یادتان نخواهد رفت. این منطقه به راستاهایی که گردشگران را از جنگل به سمت آبشارها و منطقه ها تماشایی دیگر می برند نیز معروف است.

در کامرون هایلند می توانید از فعالیت ها و جاذبه های زیر لذت ببرید:

  • بازدید از کشت مزارع
  • خرید شکوفه های تازه از باغ گل ها
  • چیدن توت فرنگی
  • بازدید از مزرعه کاکتوس و سبزیجات
  • بازی گلف در فضایی بسیار زیبا
  • تپه نوردی
  • بازدید از باغ پروانه
  • بازدید از مزرعه زنبور عسل
  • بازدید از کارخانه چای BOH

پنانگ

موقعیت جغرافیایی استان پنانگ در مالزی بسیار ویژه و خاص است تا جایی که آن را مروارید شرق می گویند. جنگل های استوایی این جزیره زیبا بهشت ماجراجویان است. پنانگ دارای آب و هوای جزیره ای و جنگل های بارانی گرراستای است. این جزیره برای غذا دوستان مکانی ایده آل و فوق العاده است! انواع غذاهای مالایی، چینی، هندی و... در اینجا ارائه می گردد. جدا از همه این هاخرید از این شهر لذت خودش را دارد. جزیره از مراکز خرید بسیار پیشرفته با گستره وسیعی از کالا در انتظار شماست.

غذاهای هیجان انگیزی در پنانگ در انتظار شماست!

در پنانگ می توانید به تماشای نقاط تماشای از جمله دهکده ماهیگیری Teluk Bahang، بندر Teluk Awak، دهکده ماهیگیری Permatang Damar Laut، موزه و گالری هنری Lubus Farquhar، مسجد Kapitan Keling، کلیسای سنت جورج St. George، مسجد جامع، پل پنانگ و باغ پرندگان بروید و حسابی لذت ببرید. در پنانگ خواهید دید:

  • جورج تاون

جورج تاون نام یکی از محبوب ترین منطقه ها مالزی است که در شمال شرقی جزیره پنانگ قرار گرفته است. این شهر در سال 2008 جزو میراث دنیای یونسکو شناخته شد. شهری پر هیاهو با قدمتی بیش از 200 سال که دارای چشم اندازی متفاوت از نظر ظاهری و فرهنگی است. ساختمان های شهر با معماری زیبا و قدیمی، عبادتگاه ها، موزه ها همگی تماشای هستند. زمانیکه در شهر قدم می زنید با تصویری رنگارنگ ار رستوران ها، کافه های کنار خیابان، بازارهای محلی و مراکز بزرگ خرید روبرو می شوید. بیشتر جمعیت این منطقه را چینی تبارها تشکیل می دهند.

نمایی از یک ساختمان در جورج تاون

  • معبد کک لوک سی Kek Lok Si Temple

معبد کک لوک سی یکی از معابد زیبای مالزی و معابد بودایی های جنوب شرق آسیا است که بالای تپه ای در منطقه آیارایتام واقع در پنانگ است. این معبد از نظر معماری و طراحی یکی از بناهای خاص مالزی است. در اینجا می توانید معماری های سنتی و قدیمی را درکنار هم ببینید. بسیاری از بودایی ها برای تجدید و آرامش از نقاط مختلف به این جا می آیند چرا که این معبد برای همه بودایی های دنیا محترم است. بسیاری از جشنواره ها و رویدادهای مهم شهر پنانگ در این معبد برگزار می گردد.

محله هندی ها Little india

محله هندی های سنگاپور که به لیتل هندیا معروف است یکی دیگر از جاذبه های تماشای است که در سفر به مالزی، تماشای آنجا را پیشنهاد می کنیم. تماشا خانه های رنگی، غرفه های هندی ها و خرید از بازارهای رنگارنگ آنها تجربه جالبی برایتان خواهد بود.

جنگل های مانگرو

این جنگل ها در در ردیف جنگل های گرراستای و نیمه گرراستای منطقه ها استوایی شامل درختان و درختچه های اسکلروفیل پهن برگ همواره سبز هستند. آنها در باتلاق ها و در امتداد کرانه های ساحلی، جزر و مدی، استوایی، مصب رودخانه ها و منطقه های که خاک رسوبی، ریز دانه، غرقاب و شور است می رویند. مانگروها بیشترین رویش های ساحلی را در منطقه ها استوایی و زیر استوایی دنیا تشکیل می دهند.

اما یکی از جاذبه های طبیعی و تماشای مالزی همین جنگل های مانگرو است. مانگروهای مالزی و هند از نظر گیاهی غنی ترین گروه مانگروها و بزرگ ترین جنگل های مانگرو در دنیا به حساب می آیند.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2100

به "مالزی، بهشت آسیا (تور ارزان مالزی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی، بهشت آسیا (تور ارزان مالزی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید