کوشش دانشمندان روس برای ساخت واکسن کرونا

به گزارش مجله پیامکی، نخست وزیر روسیه اعلام نمود در حال حاضر دانشمندان روس شش واکسن که طی مدت کوتاه دو ماه و با استفاده از به روزترین تکنولوژی بیولوژیکی به آن دست یافته اند را آزمایش می نمایند.

کوشش دانشمندان روس برای ساخت واکسن کرونا

به گزارش به نقل از روسیا الیوم، میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه اظهار داشت دانشمندان این کشور در حال حاضر شش واکسن را برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا مورد آزمایش قرار می دهند که امید می رود این واکسن ها اثر بخش باشند.

میشوستین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با ویروس کرونا در روسیه گفت: مهمترین هدف ما جلوگیری از شیوع این ویروس و کنترل شرایط است که این موضوع فقط محدود به ممنوعیت سفر ها نیست بلکه شامل فراوری واکسن نیز می گردد.

نخست وزیر روسیه اضافه نمود: در حال حاضر دانشمندان ما شش واکسن که طی مدت کوتاه دو ماه و با استفاده از به روزترین تکنولوژی بیولوژیکی به آن دست یافته اند را آزمایش می نمایند.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم این واکسن ها اثربخش بوده و بتوان از آن ها در مقابله با شیوع کرونا استفاده کرد.

ویروس کرونا با نام علمی (کووید-19) که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت و تا به امروز بیشتر کشورهای دنیا را درگیر نموده؛ تا به امروز 245916 نفر را آلوده نموده است. از این میان 88465 نفر بهبود یافته اند، اما متاسفانه حدود ده هزار نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 831

به "کوشش دانشمندان روس برای ساخت واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش دانشمندان روس برای ساخت واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید