تعطیلی کارخانه فراوری دستگاه های تنفس مصنوعی در شرایط حاد کرونایی

به گزارش مجله پیامکی، با وجود اینکه بیمارستان ها و بیماران کرونایی به شدت به دستگاه تنفس مصنوعی نیازمندند در چنین شرایطی، کارخانه فراوری این دستگاه تعطیل شده است .

تعطیلی کارخانه فراوری دستگاه های تنفس مصنوعی در شرایط حاد کرونایی

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران حمیدرضا بهفر مقدم قائم مقام فراوری شرکت احیا درمان پیشرفته، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از مشهد، گفت: کارخانه احیا درمان پیشرفته که فراوری دستگاه ونتیلاتور و یا همان تنفس مصنوعی را به عهده دارد در چنین شرایط دشواری که بیماران کرونایی با این بیماری دست و پنجه نرم می نمایند تعطیل شده است.

او ادامه داد: با توجه به شرایط سخت کرونایی در تمامی کشورها، و محدودیت پروازها، یک قطعه از این دستگاه که - کنترل لمسی -می باشد را با پرواز باری، که سه هفته به طول انجامید به تهران رساندیم.

قائم مقام فراوری شرکت احیا درمان پیشرفته گفت: از تاریخ 29 اسفند ماه تا الان، کارخانه فراوری دستگاه تنفس مصنوعی فقط معطل همین یک قطعه است که گمرگ اجازه ورود آن را نمی دهد و کارخانه هم اکنون تعطیل شده است.

بهفر مقدم اضافه نمود: بیمارستان ها شدیدا به این دستگاه احتیاجمندند تا جائیکه حتی دیروز یکی از بیمارستان های نیشابور التماس فقط یک دستگاه تنفس مصنوعی را می کردند، اما به دلیل نبود این قطعه، نتوانستیم این دستگاه را ارسال کنیم.

او ادامه داد: طبق قوانین گمرکی باید 90 درصد کالا ترخیص گردد و فقط 10 درصد هر کالایی باید در گمرک جهت انجام مراحل قانونی متوقف گردد، اما در واقع چنین نیست و این قطعه هنوز ترخیص نشده است.

قائم مقام فراوری شرکت احیا درمان پیشرفته گفت: با توجه به شرایط حاد کنونی ما روزانه، 30 دستگاه ونتیلاتور و یا همان تنفس مصنوعی را قادر به فراوری هستیم، اما با وجود این مشکل، تا الان از فراوری 250 دستگاه تنفس مصنوعی که مورد احتیاج حیاتی بیماران کرونایی است عقب مانده ایم.

بهفر مقدم اضافه نمود: با وزارت بهداشت قرار داد 1000 دستگاه ونتیلاتور را بسته ایم و کارکنان این کارخانه به صورت سه شیفت تدارک دیده ایم که این فراوری را از روزانه 5 دستگاه به 30 دستگاه برسانیم.

او ادامه داد: افزایش قیمت در این دستگاه منوط به ارز است اگر ارز دولتی به این دستگاه اختصاص پیدا کند قطعا، در شرایطی که کشور به این دستگاه احتیاج مبرم و حیاتی دارد، قیمت بالا نخواهد رفت.

بیماران کرونایی چشم امیدشان به تصمیمات مسئولینی است که چرخ این کارخانه را راه بیاندازند، برای یک بیمار کرونایی، یک ثانیه هم ارزشمند است که زندگی دوباره را به آن هدیه کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 769

به "تعطیلی کارخانه فراوری دستگاه های تنفس مصنوعی در شرایط حاد کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی کارخانه فراوری دستگاه های تنفس مصنوعی در شرایط حاد کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید