این دمنوش ها در کاهش فشار خون موثراند

به گزارش مجله پیامکی، دمنوش ها از جمله سالم ترین نوشیدنی هایی هستند که می توان نوشید. ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در بسیاری از گیاهان نشان داده اند که دمنوش ها فواید سلامتی کوتاه مدت و طولانی مدت را فراهم می نمایند. دمنوش ها می توانند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های شیرین و کافئین دار روزانه شما باشند.

این دمنوش ها در کاهش فشار خون موثراند

دمنوش ها می توانند این جایگزینی را نه تنها با طعم دلپذیر و خوش خود انجام دهند، بلکه با استفاده از خواص درمانی و مفید متعدد، استفاده از آن ها را محبوب نموده است.

تاثیرات مثبت دمنوش های گیاهی و خواص آن، فواید مختلفی برای سلامتی در پی دارد. انواع دمنوش های گیاهی، با توجه به داشتن ترکیبات و فواید بالا، بسیار برای ایمنی و سلامتی مفید است. البته این نکته را هرگز نباید فراموش کنید که در مصرف گیاهان دارویی و دمنوش ها حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

برگ زیتون

برگ این گیاه موجب کاهش قند و فشارخون بالا، کاهش چربی و اسیداوریک خون است. روزی دو بار آن را دم و میل کنید. می توانید هر روز یک قاشق غذاخوری از آن را در یک وعده غذایی به سالاد اضافه کنید.

بعلاوه برای از بین بردن طعم تلخ برگ زیتون می توانید از نعناع بهره ببرید و یا به جای دمنوش آن از عرق برگ زیتون مصرف کنید.

زرشک

زرشک، طبیعتی سرد و خشک دارد و ضدصفرا، تقویت نماینده معده، کبد و قلب، سم زدا، برطرف نماینده عطش و گرمازدگی و بی اشت هایی است. زرشک، علاوه بر تصفیه خون، داروی خوبی برای فشارخون بالا در افراد گرم مزاج است.

نعناع

افرادی که سردمزاج هستند، یعنی بدنشان معمولا سرد است و گاهی دچار افت فشارخون می شوند، بهتر است از دم نموده نعناع استفاده نمایند و مقداری عسل به آن بیفزایند.

هل

هل طبیعتی گرم و خشک را دارد و برای پایین آوردن فشارخون مفید است. این دمنوش خاصیت ضدالتهابی دارد و ورم را درمان می نماید. از دیگر خواص دمنوش هل، می توان به پیشگیری کردن از تشکیل لخته های خونی، مبارزه با رشد ویروس، قارچ و باکتری، برطرف تهوع، تقویت معده و از بین بردن نفخ، تقویت کلیه ها، برطرف افسردگی، درمان یبوست، ازدیاد ادرار و در نتیجه سم زدایی بدن اشاره نمود.

مصرف زیاد دمنوش هل برای روده مضر است و تپش قلب را افزایش می دهد، به همین علت مصرف آن به بیماران قلبی توصیه نمی گردد. سی گرم یا یک قاشق از هل را همراه یک و نیم لیوان آب جوش دم کنید. پس از پانزده دقیقه دمنوش آماده می باشد. برای سرو این دمنوش از شکر بهره ببرید.

درمان افت فشار

افرادی که سردمزاج هستند و دچار افت فشارخون می شوند بهتر است از نسخه دم نموده نعناع و عسل استفاده نمایند. برای تهیه این دمنوش و درمان فشارخون یک قاشق غذاخوبی نعناع را به مدت ده دقیقه در آب جوش بریزید سپس آن را صاف نموده و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب و میل کنید.

منبع: برنا

منبع: فرارو
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2180

به "این دمنوش ها در کاهش فشار خون موثراند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دمنوش ها در کاهش فشار خون موثراند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید