7 راه چاره ساده برای از بین بردن بوی بد خانه و بدن

به گزارش مجله پیامکی، در گوشه و کنار خانه چیزهای زیادی وجود دارد که ممکن است خیلی زود بو بگیرند. گاهی اسپری ها برای از بین بردن بوی محیط کافی نیستند و باید منشا بو را از بین ببرید تا هوایی تمیز و خوشبو را در خانه استشمام کنید. با راهکارهایی که در ادامه می بینید می توانید بوی بد خانه و بدن را با مواد طبیعی از بین ببرید.

7 راه چاره ساده برای از بین بردن بوی بد خانه و بدن

از بین بردن بوی بد خانه و بدن با مواد غیرشیمیایی

زیاد پیش می آید که در خانه چیزهای مختلف به دلایل متعددی بو بگیرند، مثلا سطل زباله. اگر با این مشکل روبرو شده باشید احتمالا دنبال راه حلی گشته اید تا بوی بد را از خانه دور کنید و ساده ترین راهی که معمولا پیشنهاد می گردد، استفاده از اسپری های خوشبونماینده محیط است.

استفاده از اسپری های خوشبونماینده محیط و بدن گاهی برای از بین بردن بوی بد خانه و بدن کافی نیست. تا زمانی که منشا ایجاد بوی بد وجود داشته باشد، هر چقدر اسپری بزنید بی فایده است. در ضمن اسپری های خوشبونماینده با مواد شیمیایی تهیه می شوند و تنفس کردن آن ها برای مدت طولانی، می تواند آسیب زا هم باشد.

برترین راه حل از بین بردن منشا بوی بد با استفاده از مواد طبیعی است که کمترین آسیب را برای محیط زیست داشته باشند.

7 راه حل برای دور کردن بوی بد از محیط و بدن

با موادی که معمولا در خانه همه ما پیدا می گردد، می توانید منشا بوی نامطبوع در خانه را از بین ببرید. از این 7 راه حل برای از بین بردن بوی بد بهره ببرید.

1. برگ چای یا سرکه برای از بین بردن بوی بد حیوانات خانگی

یکی از پرکاربردترین مواد طبیعی و خانگی که برترین عملکرد را در از بین بردن بوی بد دارد، سرکه است. از سرکه می توانید برای از بین بردن بوی بد حاصل از رفت و آمد حیوانات خانگی روی فرش های خانه بهره ببرید. این ماده طبیعی هم برای بوی کهنه و هم برای بوهایی که تازه به مشام می رسد، مفید است. می توانید مقداری از آن را رقیق کنید و روی فرش هایی که محل عبور حیوانات خانگی است اسپری کنید.

البته دقت کنید که این ماده طبیعی برای بوهای شدید و قوی مثل ادرار گربه ها کافی نیست. در آن صورت باید فضایی که بوی نامطبوعی می دهد با شست وشو تمیز کنید.

خاک های مخصوص گربه یکی دیگر از قسمت های خانه است که معمولا بوی نامطبوعی می گیرد. البته کسانی که گربه در خانه دارند از این خاک استفاده می نمایند تا بوی نامطبوع در محیط نپیچد ولی خود همین خاک بعد از مدتی منشا ایجاد بوی نامطبوع می گردد. می توانید مقداری برگ خشک شده چای را داخل این خاک بریزید و متوجه می شوید که برای مدت بیشتری، بوی مطبوعی خواهد داشت.

2. از بین بردن بوی بد با خاک گربه

اگر در خانه گربه نگه می دارید حتما خاک گربه دارید و می دانید که این خاک چقدر در کاهش بوی نامطبوع تاثیرگذار است. از خود همین خاک گربه می توانید برای از بین بردن بوی بد در برخی قسمت های خانه بهره ببرید. می توانید در کفش هایی که بو می دهند، در سطل زباله و جاهایی شبیه این مقداری خاک گربه بریزید. این خاک می تواند رطوبت را جذب کند و مانع از ایجاد بوی نامطبوع گردد.

فقط باید دقت کنید که اگر خاک گربه را در جایی که رطوبت زیادی دارد می ریزید، باید هر هفته آن را عوض کنید یا هر زمانی که حس کردید خیس شده و رطوبت آن بیشتر از مقداری است که بتواند آن را جذب کند.

3. استفاده از روزنامه

ظرف های پلاستیکی خصوصا سطل های زباله خیلی زود بو می گیرند. ظرف های پلاستیکی معمولا بوی هر ماده ای که داخل آن بگذارید جذب می نمایند و گاهی این بو تا مدت های طولانی حتی بعد از شستن ظرف ها، باقی می ماند. برای اینکه این بو از بین برود و ظرف های پلاستیکی شما برای استفاده بعدی، سالم و بدون بو باشند، می توانید مقداری روزنامه مچاله کنید و داخل ظرف ها بگذارید.

روزنامه برای از بین بردن بوی بد سطل زباله و حتی یخچال هم مناسب است. ته سطل های زباله چند لایه روزنامه بیاندازید. این روزنامه ها رطوبت حاصل از زباله را جذب می نمایند. فقط کافی است که چند وقت یک بار این روزنامه ها را عوض کنید.

در یخچال هم می توانید کف جامیوه ای و هر جایی که رطوبت جمع می گردد، روزنامه بیاندازید. حتی برای از بین بردن بوی کفش به خصوص کفش های ورزشی و کفش پیاده روی، می توانید مقداری روزنامه را مچاله کنید و داخل کفش بگذارید. این روزنامه عرق داخل کفش را جذب می نماید.

4. خوشبو کردن کمد با گچ

حتما برای شما هم پیش آمده که متوجه شده اید کمدهای لباس و رخت خواب به خصوص کمدهای دیواری بعد از مدتی بوی نم می گیرند و این بو به لباس ها و وسایل داخل کمد هم منتقل می گردد. این مشکل در خانه های آپارتمانی و خانه هایی که دیوارهای آن نم می دهند، بیشتر اتفاق می افتد. در مجموع، کمد جایی است که معمولا هوای کمی در آن جریان دارد و ممکن است مرطوب گردد و بوی نامطبوعی در آن بپچید.

با آویزان کردن چند تکه گچ می توانید رطوبت هوای کمد را جذب کنید. همین رطوبت باعث ایجاد بوی نامطبوع در فضای کمد و درنهایت، بدبو شدن لباس ها است. می توانید گچ ها را داخل توری ببندید و به بالای کمد آویزان کنید تا با لباس های شما در تماس نباشند. در کنار کیسه های توری گچ می توانید چند کیسه پر شده از گل خشک اسطوخودوس هم به آن اضافه کنید.

5. از بین بردن بوی سیر و پیاز از دست

موقع آشپزی و خرد کردن مواد غذایی، دست ها بوی پیاز و سیر می گیرند. اگر دوست دارید زودتر از شر این بو خلاص شوید از ظروف استیل بهره ببرید! بعد از اینکه کارتان با خرد کردن سیر و پیاز تمام شد، دست های خود را به یک ظرف استیل بمالید. یک قاشق یا حتی کناره سینک اگر استیل باشد، برای این کار مناسب است. این کار را زیر آب سرد انجام دهید.

6. از بین بردن بوی بد بدن با جوش شیرین

برای از بین بردن بوی بد بدن، راه های مختلفی وجود دارد؛ مثلا دئودورانت ها، مام ها و انواع اسپری. اما بسیاری از افراد پوست های حساس دارند و نمی توانند از این خوشبونماینده های شیمیایی استفاده نمایند یا اینکه ترجیح می دهند از مواد طبیعی و در دسترس برای خوشبو شدن بدن استفاده نمایند.

در عوض، جوش شیرین را امتحان کنید. این ماده می تواند PH عرق را خنثی کند و باکتری های ایجادنماینده بو را در زیر بغل و پاها کاهش دهد. به عبارت دیگر، جوش شیرین یک دئودورانت طبیعی است.

7. مبارزه با بوی بد دهان

برترین راه حل برای کاهش بوی بد دهان، قرقره کردن با آب نمک است. برای درست کردن آب نمک، یک چهارم تا یک دوم قاشق چای خوری نمک را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید. برای مدت 30 ثانیه با این آب نمک قرقره کنید و آب را در دهان بچرخانید. تا زمانی که آب لیوان تمام گردد این کار را تکرار کنید.

یک روش طبیعی دیگر، جویدن میخک است. میخک می تواند در کمترین زمان، بوی بد دهان را از بین ببرد و با باکتری هایی که باعث خرابی دندان می شوند مبارزه کند. چند بار در روز تعدادی میخک را بمکید یا بجوید. برای این منظور نباید از روغن یا پودر میخک بهره ببرید چون باعث سوزش دهان می گردد.

سرکه سیب یکی دیگر از مواد طبیعی است که برای از بین بردن بوی بد دهان معجزه می نماید. اگر دهان شما بوی سیر و پیاز گرفته کافی است مقداری سرکه سیب را با آب رقیق کنید و در دهان بچرخانید. برای 30 ثانیه این ترکیب را قرقره کنید و بعد آن را بیرون بریزید. بعد از این کار متوجه می گردد که بوی دهان بسیار کمتر می گردد.

منبع: Lifehacker

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2118

به "7 راه چاره ساده برای از بین بردن بوی بد خانه و بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 راه چاره ساده برای از بین بردن بوی بد خانه و بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید