300 هکتار نهالکاری در نرماشیر

به گزارش مجله پیامکی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نرماشیر گفت: 300 هکتار از عرصه های شهرستان نرماشیر تا انتها بهمن، نهالکاری می شوند.

300 هکتار نهالکاری در نرماشیر

به گزارش از، بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان، مهدی دهقان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نرماشیر با بیان اینکه سال جاری، حدود 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه های کنترل گردوغبار شهرستان نرماشیر در نظر گرفته شده است، گفت: این پروژه ها در قالب 3 عملیات نهالکاری، بادشکن زنده و تله رسوب گیر در حال انجام است.

او اضافه نمود: براساس برنامه زمان بندی، اولویت با اجرای پروژه نهالکاری است و پس از انتها کشت نهال، دو پروژه دیگر نیز عملیاتی می شوند.

دهقان با اشاره به اینکه پروژه نهالکاری با گونه های کهور و اسکنبیل در 300 هکتار از عرصه های مجاورت روستا های قدرت آباد، مهدی آباد، ارجمند و سعادت آباد آغاز شده است، اضافه نمود: تا به امروز احداث چاله های کشت در محل پروژه، 25 درصد پیشرفت داشته و پیش بینی می گردد، کار کشت تا انتها بهمن به انتها برسد.

او بیان داشت: آبیاری و مراقبت از عرصه های مورد نظر نهالکاری تا استقرار نهال های کشت شده ادامه پیدا می نماید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نرماشیر گفت: قرار است از محل اعتبارات گردوغبار، 40 کیلومتر بادشکن زنده در اطراف مزارع مناطق وکیل آباد دشت اسعدیه و دارستان احداث گردد که این پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار واقع شده است و پس از بستن قرارداد، اجرا می گردد.

او اضافه نمود: به منظور کاهش خسارات و اثرات منفی گرد و غبار و فرسایش بادی در کانون های بحرانی فرسایش بادی شهرستان نرماشیر که در طرح جامع کنترل گردو غبار و مقابله با فرسایش بادی شرق استان شناسایی شده اند، قرار است 175 کیلومتر تله رسوب گیر در عرصه های بیابانی غرب جاده فضل آباد، قدرت آباد و دشت ارجمند احداث گردد که با توجه به معین شدن پیمانکار، این پروژه در مرحله تجهیز کارگاه واقع شده است.

دهقان اهداف اجرای طرح های مقابله با گردوغبار در شهرستان نرماشیر به عنوان یکی از مناطق بحرانی استان را توسعه پایدار و همه جانبه در منطقه، بهبود شرایط سلامت و ارتقای معیشت مردم مطرح نمود و توضیح داد: با اجرای این پروژه ها و کاهش تأثیرات مخرب پدیده بیابان زایی به بهبود کشاورزی منطقه نیز یاری شایانی می گردد.

او از اجرای طرح جایگزینی سوخت فسیلی به منظور حفاظت از منابع طبیعی در این شهرستان سخن گفت و اضافه نمود: سال جاری 30 عدد تنور گازی با اعتبار 300 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، بین بهره برداران عرصه های جنگلی توزیع شده است.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 699

به "300 هکتار نهالکاری در نرماشیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 هکتار نهالکاری در نرماشیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید