12 ماده غذایی برای داشتن پوستی درخشان در زمستان

به گزارش مجله پیامکی، سلامت نیوز/ استفاده زیاد از مرطوب نماینده برای مبارزه با خشکی پوست در زمستان کافی نیست. برای بازگرداندن درخشش از دست رفته پوست خود باید به رژیم غذایی تان توجه کنید. خوشبختانه، مواد غذایی و میوه ها و سبزیجات فصلی زیادی وجود دارد که می توانند به شما یاری نمایند تا این درخشش را دوباره به دست آورید.

12 ماده غذایی برای داشتن پوستی درخشان در زمستان

خشکی پوست در زمستان

باد خشک و سرد زمستان می تواند برای پوست شما ایجاد آزار و اذیت کند؛ بدین صورت که باعث گردد رطوبت و چربی طبیعی خود را از دست داده، کدر و کم آب گردد. علاوه بر این ها، از آنجایی که در هوای سرد کمتر احساس تشنگی می کنیم، در زمستان کمتر از تابستان آب می نوشیم و این می تواند باعث گردد به اندازه کافی آب به بدنمان نرسد تا پوستمان را در زمستان هم هیدراته و مرطوب نگه دارد و این یک اشتباه عظیم است که پوست ما را در زمستان خراب می نماید. آب به بدن یاری می نماید تا سموم را دفع کند، پوستتان بازسازی گردد و رطوبت مطلوب پوست را حفظ کند و همه این ها منجر به ایجاد پوستی سالم و درخشان می گردد. اگر پوست شما آب کافی نداشته باشد، خشک، سفت و پوسته پوسته و همچنین مستعد پیری خواهد شد.

دلیل دیگر اینکه پوست شما اخیراً براقی و شفافیت خود را از دست داده است، می تواند عادات غذایی ناسالم باشد. هوای سرد باعث می گردد که بیشتر به دنبال غذاهای شیرین و نشاسته ای باشید که می توانند برای پوست مشکل آفرین باشند. در واقع مصرف مقدار زیادی قند می تواند باعث ایجاد واکنش التهابی در پوست و منجر به آکنه، خشکی پوست و حتی پیری زودرس گردد.

در ادامه به چند ماده غذایی که یاری می نمایند پوستتان زیبا، شفاف و درخشان باشد اشاره می کنیم؛ با ما همراه باشید.

هویج

این سبزی محبوب ریشه ای منبع خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی است که باعث سلامت پوست و ناخن می گردد. هویج سرشار از بتاکاروتن است، که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می نماید. ویتامین A از سیستم ایمنی پوست حمایت می نماید، باعث سرعت بخشیدن به بهبودی پوست شده و از پوسته شدن آن جلوگیری می نماید. هویج با رطوبت رسانی طبیعی به پوست شما درخششی خاص می بخشد.

علاوه بر این ها هویج سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با چین و چروک، تغییر رنگ و بهبود جای زخم یاری می نماید. هویج همچنین حاوی لیکوپن است که از پوست در برابر اشعه شدید خورشید محافظت می نماید.

چغندر

مصرف منظم آب چغندر تازه باعث می گردد تا پوست شما از درون بدرخشد. این ابرغذا دارای خاصیت تصفیه نمایندگی خون و دفع نماینده سموم است که می تواند منجر به درخشندگی پوست گردد. چغندر همچنین منبع خوبی از ویتامین C است که می تواند با رادیکال های آزاد مقابله کند، که به نوبه خود می تواند پیری را به تأخیر بیندازد و پوست شما را جوان و درخشان کند.

کلم بروکلی

این سبزی کلمی سرشار از ویتامین های A و C است که برای سلامت پوست ضروری هستند. ویتامین A نقشی اساسی در رشد کلیه بافت های بدن از جمله پوست و مو دارد. ویتامین C به حفظ فراوری کلاژن یاری می نماید. کلاژن پروتئینی است که به سلول های پوست یاری می نماید تا خود را بازسازی و ترمیم نمایند. کلم بروکلی همچنین حاوی ویتامین های گروه B است که به حفظ سلامت پوست و کاهش خشکی و پوسته پوسته شدن آن یاری می نماید.

مرکبات مخصوصاً پرتقال و گریپ فروت

به دلیل محتوای بالای اسیدسیتریک، خوردن پرتقال می تواند به لایه برداری از پوست و همچنین خشک شدن آکنه یاری کند و در نتیجه پوستی سالم و درخشان داشته باشید. گریپ فروت هم سرشار از لیکوپن است، ماده شیمیایی که به صاف نگه داشتن پوست و محافظت از آن در برابر اشعه UV یاری می نماید. این مرکبات محبوب همچنین منبع خوبی از ویتامین C هستند که برای پوست شما معجزه می نماید. ویتامین C می تواند به ترمیم و جلوگیری از خشکی پوست یاری کند.

انار

این میوه بهشتی دارای مقدار زیادی آب است که می تواند به آب رسانی پوست شما یاری کند و در نتیجه پوستی صاف، درخشان و یکدست داشته باشد. انار همچنین سرشار از ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان هاست که با مبارزه با رادیکال های آزادی که می توانند پوستتان را تخریب نمایند، به زیبایی و جوانی پوست یاری می نماید.

هویج سرشار از بتاکاروتن است، که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می نماید. ویتامین A از سیستم ایمنی پوست حمایت می نماید، باعث سرعت بخشیدن به بهبودی پوست شده و از پوسته شدن آن جلوگیری می نماید. هویج با رطوبت رسانی طبیعی به پوست شما درخششی خاص می بخشد

بادام

بادام یک ابرغذا یا سوپرفود فوق العاده است که به راحتی می توان آن را به رژیم غذایی روزانه اضافه نمود. بادام نرم نماینده ای طبیعی و سرشار از عناصری است که پوست را آبرسانی نموده و از خشک شدن آن جلوگیری می نماید. بادام، ناخن ها، پوست و حتی موهای شما را سالم نگه می دارد. این ماده غذایی غنی از ویتامین هایی است که می تواند به مبارزه با علائم اولیه پیری و مرطوب سازی پوست یاری کند.

علاوه بر این ها بادام سرشار از ویتامین E است که به محافظت از پوست در برابر اشعه مضر UV خورشید یاری می نماید.

چای سبز

چای سبز پر از آنتی اکسیدان هایی است که پوست را تغذیه و آن را لطیف می نماید. این نوشیدنی محبوب دارای خواص ضدالتهابی است که پوست را از درون بهبود می بخشد. نوشیدن مرتب چای سبز می تواند از پوسته پوسته شدن، خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری کند. برای استفاده از حداکثر فواید چای سبز آن را با کمی دارچین و البته بدون قند میل کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی مواد مغذی مانند ویتامین های A و E و اسیدهای چرب است که به آن خاصیت نرم نمایندگی می دهند. این مواد مغذی به آبرسانی پوست یاری نموده و انعطاف پذیری آن را حفظ می نمایند. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزاد را از بین می برد و از تغییر رنگ و آسیب های دیگر جلوگیری می نماید.

سبزیجات برگ دار مثل اسفناج

اگر می خواهید پوستی درخشان داشته باشید اسفناج نیز یکی دیگر از موارد لازم است. سبزیجات برگ سبز یک انبار تغذیه از ویتامین های A و C و آنتی اکسیدان ها هستند که انواع عفونت های پوستی را دفع می نمایند. اسفناج دارای آهن و اسیدفولیک است و می تواند به شما در مبارزه با کم خونی و رنگ پریدگی پوست یاری کند.

شکلات تیره

شکلات تلخ یکی از بهترین مواد غذایی برای زیبایی و شادابی پوست شماست. این ماده حاوی فلاونول است که حتی در زمستان هم به درخشش پوست یاری می نماید. شکلات تلخ به طور طبیعی از پوست در برابر آفتاب محافظت می نماید.

نارگیل

نارگیل نه تنها روغنش برای پوست مفید است بلکه خوردن میوه آن نیز برای داشتن پوستی سالم در زمستان بسیار سودمند است. این ماده غذایی دارای چربی های سالم و خواص ضدباکتریایی است که پوست را مرطوب نگه داشته و از بروز آکنه جلوگیری می نماید.

جو دوسر

جو دوسر غنی از فیبر، آنتی اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین هاست. فیبر احساس سیری را برای ما فراهم می نماید. در نتیجه، ما می توانیم خود را از همه غذاهای ناخواسته و شیرین که دلیل اصلی خشکی پوست و سایر عوارض است، دور نگه داریم.

سایر غذاهای سالم برای زمستان

بعضی از غذاها و نوشیدنی های دیگر که باید در زمستان برای درخشش پوست مصرف گردد، آجیل کم نمک و دانه ها، میوه های کم قند، تخم مرغ، سویا، تخمه کدوتنبل و سیب زمینی شیرین است.

منبع: همگردی
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1453

به "12 ماده غذایی برای داشتن پوستی درخشان در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 ماده غذایی برای داشتن پوستی درخشان در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید