چند روش ساده برای نجات از خفگی

به گزارش مجله پیامکی، چند حرکت تکنیکی و ساده شما را قادر می سازد در حد امکان، دیگران را از خطر خفگی نجات دهید.

چند روش ساده برای نجات از خفگی

به گزارش خبرنگار ، برای همه ما این اتفاق پیش آمده است که در حین خوردن خوراکی، جسمی خارجی راه تنفسی مان را بند آورده و حالت خفگی به ما دست داده است. اگر اطلاعات درستی از یاری های اولیه برای برخورد با این موقعیت داشته باشید، می توانید در حد امکان، اشخاص را از خطر خفگی نجات دهید.

معمولا علائم خفگی در فرد به صورت ناتوانی در تنفس و صحبت کردن، ناتوانی در سرفه کردن، تغییر رنگ صورت به کبودی و از دست دادن هوشیاری خواهد بود.

از آنجا که بچه ها تمایل دارند اشیاء را به دهان گذاشته و ببلعند، باید خانواده ها پیش بینی های لازم را در این مواقع داشته باشند. هرگز اسباب بازی های کوچک را که ابعادشان 4×2 سانتیمتر و یا کوچکتر است، در اختیار بچه ها قرار ندهید. به همین شکل مراقب قطعات کوچک جداشدنی اسباب بازی ها نیز باشید.

قرص های دارویی را پس از حل کردن در آب به بچه ها بدهید. معمولا اشیا کوچکی مانند سکه، دکمه، بادکنک باد نشده، نخود، لوبیا، دانه تسبیح، تیله های شیشه ای و سنگی را از دسترس بچه ها دور نگه دارید. خوراکی هایی مانند ذرت بو داده، آجیل، یخ، شکلات، سبزیجات خام، هویج را نیز از دسترس بچه ها دور نگه دارید. خانواده ها دقت نمایند که بچه ها در حال خوردن خوراکی نباید راه بروند و یا بازی نمایند.

یک دستتان را مشت کنید و انگشت شست خود را بر روی شکم بین قفسه سینه و ناف بگذارید. یک دست را محکم با دست دیگرتان بگیرید و هر دو دست را با حرکت سریع رو به بالا فشار دهید. همچنین می توانید بر روی جسمی ثابت و افقی مانند (لبه میز، جایگاه، نرده) خم شوید و شکمتان را با حرکات سریع به لبه جسم فشار دهید. این حرکت را تا خارج شدن جسم خارجی ادامه دهید.

در ابتدا سعی کنید جسم خارجی را در صورتی که قابل مشاهده است با انگشت از داخل دهان نوزاد خارج کنید. باید مراقب باشید که این کار جسم خارجی را بیشتر در حلق کودک فرو نبرد. در صورتی که با انگشت پیروز به خارج کردن جسم خارجی نشدید، 5 بار با پاشنه دست به پشت نوزاد بزنید. سر نوزاد باید پایین تر از بدنش قرار بگیرد.

پشت سر شخص مصدوم بایستید و دستانتان را به دور کمر او گره بزنید. آنگاه دست را بر روی شکم مصدوم به طرف بالا فشار دهید. این حرکت را چند بار تکرار کنید. در صورتی که شخص بر روی جایگاه نشسته باشد، می توانید این حرکت را از پشت جایگاه انجام دهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1009

به "چند روش ساده برای نجات از خفگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند روش ساده برای نجات از خفگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید