مجلس افغانستان: قطع یاری های آمریکا مغایر توافقنامه کابل-واشنگتن است

به گزارش مجله پیامکی، مجلس افغانستان گفت که اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر کاهش یک میلیارد دلاری از یاری های این کشور به افغانستان مخالف توافقنامه استراتژیک بین دو کشور است.

مجلس افغانستان: قطع یاری های آمریکا مغایر توافقنامه کابل-واشنگتن است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، کمیسیون امنیت داخلی مجلس افغانستان در بیانیه ای اظهار داشت که کاهش یک میلیارد دلاری یاری های آمریکا به افغانستان بر مبارزه نیروهای امنیتی و دفاعی افغان با ترورسیم تأثیر مستقیم خواهد داشت.

به گزارش جمهور، در این بیانیه آمده است که واشنگتن براساس توافق استراتژیک و امنیتی با افغانستان ملزم به حمایت اقتصادی از نیروهای افغان جهت تأمین امنیت و حفظ ثبات در این کشور است و بنابراین کاهش یا قطع یاری های اقتصادی توسط آمریکا مغایر توافقنامه های دو کشور است.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا پس از سفر بی نتیجه ای که برای میانجیگری بین اشرف غنی و عبدالله برای ایجاد یک دولت فراگیر داشت در بیانیه ای اظهار داشت که یاری های آمریکا به افغانستان در امسال میلادی یک میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

وی همچنین اضافه کرد که سال آینده میلادی نیز امکان کاهش یک میلیارد دیگر از یاری های اقتصادی به افغانستان وجود دارد اما درصورت توافق غنی و عبدالله برای ایجاد یک دولت فراگیر یاری ها کاهش نخواهد یافت.

به گزارش نیویورک تایمز، آمریکا سالانه حدود 4 میلیون دلار را در قالب یاری های اقتصادی نظامی و نیز حدود 500 میلیون دلار را نیز صرف یاری های غیرنظامی می نماید و حدود 75 درصد از هزینه های عمومی افغانستان نیز وابسته به یاری های اقتصادی خارجی است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 850

به "مجلس افغانستان: قطع یاری های آمریکا مغایر توافقنامه کابل-واشنگتن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس افغانستان: قطع یاری های آمریکا مغایر توافقنامه کابل-واشنگتن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید