هرسال 28 تا 30 هزار نفر به دلیل سوختگی در بیمارستان ها بستری می شوند، 90 درصد افراد سوخته پول درمان های تکمیلی را ندارند

به گزارش مجله پیامکی، قائم مقام و معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: از سال 91 تا سال گذشته، هر سال 28 تا 30 هزار نفر به دلیل سوختگی، در بیمارستان های کشور بستری می شوند و در این بازه زمانی، بیشترین مرگ و میر به دلیل سوختگی مربوط به سال 96 با 1651 مورد بوده است.

هرسال 28 تا 30 هزار نفر به دلیل سوختگی در بیمارستان ها بستری می شوند، 90 درصد افراد سوخته پول درمان های تکمیلی را ندارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، طیب قدیمیدر نشست خبری با موضوع گرامیداشت اول دی روز ملی پیشگیری از سوختگی که در بیمارستان حضرت فاطمه (س)، برگزار گشت، گفت: یک هفتم از بیماران سوختگی بستری شده در مراکز درمانی احتیاج به بستری در بخش های ویژه دارند و پماد سوختگی مرحله حاد، فراوری داخل و تحت پوشش بیمه است، اما هزینه های تهیه دارو برای عوارض بعد از جوش خوردن سوختگی، بسیار زیاد است.

وی افزود: در حال حاضر 82 نفر از جراحان پلاستیک در کشور، در حوزه سوختگی فعالیت دارند و هزینه های بیماران سوختگی برای مهاجرت خارجی به دلیل عدم پوشش بیمه و توانایی ناکافی در پرداخت هزینه ها، بر نظام سلامت اضافه نموده می گردد.

قائن مقام معاون درمان وزارت بهداشت افزود: یکی از دلایل سوختگی، روشن کردن آتش در تفریحات، مسافرت ها و حتی تراس منازل است که باید در این زمینه، فرهنگسازی و پیشگیری از سوختگی، تقویت گردد.

بیشتر بخوانید:

سوختگی در ایران 8 برابر میانگین جهانی/سازمان تامین اجتماعی یک تخت سوختگی هم ندارد

همچنین در ادامه نشست مصطفی ده مرده ای مدیرعامل بیمارستان سوختگی مطهری، ادامه داد: بحث پیشگیری از اهمیت زیادی در جلوگیری از سوختگی برخوردار است که متاسفانه سازمان صدا و سیما برای پخش یک کلیپ آموزشی، از ما پول می خواهد. در حالی که ما پول درمان بیماران سوخته را با هزاران مشکل جور می کنیم.

وی با عنوان این مطلب که 90 درصد بیماران سوخته برای درمان های تکمیلی پول ندارند، گفت: در تهران 110 تخت سوختگی داریم که ظرفیت آن ها همواره تکمیل بوده و اگر همین حالا یک بیمار سوخته را به بیمارستان مطهری بیاورند، باید منتظر باشیم یکی از بیماران آی سی یو، فوت کند و یا اینکه ترخیص گردد.

ده مرده ای به تعداد زیاد افراد از کار افتاده ناشی از سوختگی اشاره نمود و افزود: هیچ ارگانی متولی تامین لباس سوختگی نیست و اگر بیمار سوخته از این لباس استفاده نکند، دچار مسائل عدیده ای خواهد شد.

مدیرعامل بیمارستان سوختگی مطهری، با عنوان این مطلب که سوختگی درد هر روز کشور است، ادامه داد: ما نباید تنها به یک روز خاص به عنوان روز ملی پیشگیری از سوختگی در کشور بسنده کنیم.

وی با عنوان این مطلب که لباس سوختگی و کار درمانی بیماران سوخته بیمه نیست، گفت: یک پماد 50 گرمی حدود 300 تا 500 هزار تومان قیمت دارد که متاسفانه در واردات آن نیز دچار مشکل شده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 614

به "هرسال 28 تا 30 هزار نفر به دلیل سوختگی در بیمارستان ها بستری می شوند، 90 درصد افراد سوخته پول درمان های تکمیلی را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرسال 28 تا 30 هزار نفر به دلیل سوختگی در بیمارستان ها بستری می شوند، 90 درصد افراد سوخته پول درمان های تکمیلی را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید