نتیجه سفر نظارتی جمعی از نمایندگان به تعدادی از شهرستان های اصفهان

به گزارش مجله پیامکی، عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس نتیجه بازدید خود از شهرستان های برخوار، شاهین شهر و میمه را تشریح کرد.

نتیجه سفر نظارتی جمعی از نمایندگان به تعدادی از شهرستان های اصفهان

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی خضریان در مورد این سفر گفت: در ادامه سفر های نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منطقه ها مختلف کشور روز دوشنبه به همراه آقای علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و آقای حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار پس از بازدید از پروژه های مختلف عمرانی و مشاهده مسائل موجود، جهت برطرف مسائل این شهرستان ها جلسه ای با حضور مسئولین دستگاه های مربوطه برگزار گردید که طی آن تصمیماتی برای برطرف سریعتر این مسائل گرفته شد.

خضریان در تشریح تصمیمات گرفته شده اسم کرد: در جهت تکمیل بیمارستان 96 تختخوابی برخوار مقرر گشت سازمان برنامه و بودجه اعتبار 4.5 میلیارد تومانی این پروژه که در قانون بودجه 1400 در نظر گرفته شده است را به صورت صد در صد تخصیص دهد و مبلغ 6.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن را جهت این پروژه تخصیص دهد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم از محل منابع داخلی خود، حداکثر تا یک ماه آینده مبلغ 10 میلیارد تومان به این پروژه تخصیص خواهد داد، بعلاوه این وزارتخانه اقدام لازم جهت اخذ مجوز ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات اقتصادی دولت تا سقف 150 میلیارد تومان برای این پروژه را پیگیری خواهد نمود و پس از اخذ مجوز، جلسه ای در مجلس شورای اسلامی جهت مشارکت یکی از بانک ها در این پروژه برگزار خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: با عنایت به فرسودگی شبکه فاضلاب شهر های گرگاب و حبیب آباد که منجر به ریزش چندین باره خیابان گشته است، برای حل فوری این مشکل مذاکراتی با بانک صادرات ایران صورت گرفت و مقرر شد مبلغ 50 میلیارد تومان در قالب ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات اقتصادی دولت در این پروژه مشارکت خواهد نمود. با انجام این مصوبه، شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور متعهد شد مسائل گرگاب و حبیب آباد مرتفع گردد.

خضریان ادامه داد: جهت تکمیل پروژه فاضلاب شاهین شهر هم مصوب شد اعتبار این پروژه که در قانون بودجه 1400 به مبلغ 5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است به صورت صد در صد تخصیص داده گردد و شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور هم متعهد شد از سرجمع اعتبارات ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات اقتصادی دولت، مبلغ 100 میلیارد تومان در این پروژه فاینانس جذب نماید.

خضریان اضافه کرد: با عنایت به بازدیدی که از استادیوم شاهین شهر صورت گرفت و گفتگویی که با ورزشکاران این شهرستان پیرامون احتیاج های ورزشی شهر انجام شد، جهت بازسازی این استادیوم مقرر گشت از محل منابع در اختیار وزیر محترم ورزش و جوانان، مبلغ 3 میلیارد تومان جهت حل مسائل ضروری به این استادیوم تخصیص داده گردد و مسائل اولیه از جمله سرویس های بهداشتی، فنس کشی، آب آشامیدنی و... حداکثر تا یک ماه آینده و سایر مسائل مانند تکمیل زمین چمن به وسیله شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی حداکثر تا دهه فجر مرتفع گردد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در سرانجام گفت: یکی از مطالبات مردم عزیزمان احداث خط مترو اصفهان-شاهین شهر از راستا برخوار بود که مقرر شد شرکت مادر تخصصی عمران شهر های نو، مطالعات پروژه و تملک زمین را حداکثر تا 15 بهمن ماه به سرانجام رساند و در زمینه تملک زمین های غیردولتی، استانداری و شهرداری شاهین شهر مشارکت خواهند کرد، بعلاوه صدور مجوز ماده 23 برای این پروژه به وسیله سازمان برنامه و بودجه پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1798

به "نتیجه سفر نظارتی جمعی از نمایندگان به تعدادی از شهرستان های اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه سفر نظارتی جمعی از نمایندگان به تعدادی از شهرستان های اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید