مراکز بیمارستانی و درمانی بر روی پسماندهای بیمارستانی و سلامت کارکنان خود حساسند

به گزارش مجله پیامکی، رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم آنالیز علمی جمع آوری و دفن پسماندهای پزشکی، گفت : بی تردید بیمارستان ها و مراکز درمانی بر روی پسماندهای بیمارستانی سلامت کارکنان خود و جامعه حساس هستند.

مراکز بیمارستانی و درمانی بر روی پسماندهای بیمارستانی و سلامت کارکنان خود حساسند

به گزارش خبرنگاران، ناهید خداکرمی در جریان آنالیز لایحه شهرداری تهران در خصوص اصلاحیه مشخص بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع آوری و دفن پسماندهای ویژه پزشکی، اظهارکرد: بی خطر سازی پسماندهای بیمارستانی در حال انجام است و مراکز درمانی در حال استفاده از تکنولوژی بی خطرسازی هستند.

وی اضافه نمود: باید در نظر داشته باشیم که مراکز بهداشتی و درمانی که به بیماران خدمات پزشکی ارائه می دهند روی پسماند بیمارستانی ، سلامت کارکنان خود و جامعه حساس هستند و قطعا به آن بی توجهی نمی نمایند. اگر یک یا چند مرکز نسبت به جداسازی پسماند ویژه خود حساس نیستند باید بر حسب مورد روی این موارد بحث گردد، چرا که ما امروز می بینیم درباره مسائل مختلف بدون مستندات متقن کلی گویی می گردد.

رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران تاکید نمود: این روزها گفته می گردد عده ای در میان زباله ها، نسوج بدن انسان را تشخیص داده اند. این در حالی است که تنها پاتولوژی ها می توانند تشخیص دهند که آیا یک بافت متعلق به بدن انسان است یا خیر.

خداکرمی در انتها گفت: حتی چشم یک متخصص نیز قادر به تشخیص این مساله نیست و در بیمارستان ها نیز تشخیص این مساله به پاتولوژی سپرده می گردد. مواردی در زمینه بی مبالاتی در پسماندهای نسوجی اگر وجود دارد باید به صورت علمی و همچنین به دور از کلی گویی مورد قضاوت قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 15

به "مراکز بیمارستانی و درمانی بر روی پسماندهای بیمارستانی و سلامت کارکنان خود حساسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز بیمارستانی و درمانی بر روی پسماندهای بیمارستانی و سلامت کارکنان خود حساسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید