مانورهای مشترک روسیه و چین در دریای جنوبی چین

به گزارش مجله پیامکی، وزارت دفاع چین از برگزاری مانورهای مشترک نظامی چین و روسیه در دریای جنوبی چین اطلاع داد.

مانورهای مشترک روسیه و چین در دریای جنوبی چین

با ما همراه باشید و با نرخ تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع چین بیان کرد: روسیه و چین قصد دارند تا مانورهای دریایی مشترکی را در ماه سپتامبر در دریای جنوبی چین برگزار نمایند.

تصمیم چین و روسیه برای برگزاری مانورهای مشترک در این منطقه، پس از آن است که دادگاه بین المللی لاهه با صدور رای، ادعاهای مطرح شده چین درباره مالکیت جزایر و منابع دریای جنوبی چین را رد کرده است.

یانگ یوجون سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود: مانورهای مشترک دریایی در آسمان و دریای دریای جنوبی چین انجام خواهد شد. این مانورها عادی خواهد بود و علیه هیچ کشور ثالثی نیست.

چین و روسیه همکاری های نظامی و روابط دیپلماتیک نزدیکی دارند. پکن و روسیه به طور معمول مانورهای نظامی مشترکی برگزار می نمایند.چین رای دادگاه بین المللی در مورد مناقشه دریای جنوبی چین رد کرده است.

دادگاه بین المللی لاهه روز سه شنبه با صدور رای نهایی 497 صفحه ای بیان کرده است که ادعاهای چین درباره مالکیت جزایر و منابع و ذخایر دریای جنوبی چین، بی پایه و اساس است.

طی دو سال اخیر چین دعاوی دریایی گسترده ای در دریای جنوبی این کشور مطرح کرده است که توسط کشورهایی مانند فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و تایوان با ساخت چندین جزیره مصنوعی و باندهای فرودگاهی نقض شده است.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 731

به "مانورهای مشترک روسیه و چین در دریای جنوبی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانورهای مشترک روسیه و چین در دریای جنوبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید