فیلیپین ورود چینی ها را ممنوع نمود

به گزارش مجله پیامکی، پکن در حالی از مردم چین خواست تا برای یاری به مهار شیوع این ویروس، به خارج از این کشور سفر نکنند که دولت فیلیپین نیز از امروز صدور ویزا برای ورود چینی ها را متوقف کرد.

فیلیپین ورود چینی ها را ممنوع نمود

برای دیدن زباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با افزایش سرعت واگیری نوع جدید کروناویروس در شهر های چین، دولت پکن از اتباع خود خواست که به کشور های خارجی سفر ننمایند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دولت چین با ارسال اطلاعیه ای عمومی در پیغام رسان وی چت، از مردم خود خواست فعلا زمان بندی سفر های خارجی خود را به تعویق بیاندازند تا به مهار نوع جدید ویروس کرونا یاری گردد.

این در حالی است که پیشتر سازمان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) زیر نظر وزارت بهداشت آمریکا، با صدور اطلاعیه ای به اتباع خارجی هشدار داده بود به دلیل واگیری بالای این نوع از ویروس کرونا، از سفر به کشور چین جداً اجتناب نمایند.

به نوشته وبگاه سی اِن بی سی. دولت چین در اطلاعیه عمومی خود از مردم این کشور خواست نه تنها از سفر های خارجی بپرهیزند بلکه از جابجایی در داخل هم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از شهری به شهر دیگر امتناع ورزند.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد تدروس آدانوم گبریسوس مدیر کل سازمان بهداشت دنیای امروز گفت: مطمئن است چین می تواند مانع شیوع این ویروس جدید گردد.

تدروس در ملاقات با مسئولان دولتی چین در پکن گفت: سازمان بهداشت دنیای اقدامات این کشور در مهار نوع جدید ویروس کرونا را تایید می نماید و به توانایی این کشور برای جلوگیری از واگیری بیشتر آن اطمینان دارد.

وی همچنین گفت که تصمیم کشور ها برای خارج کردن اتباع خود از چین دفاع نمی نماید و جامعه دنیای باید آرامش خود را حفظ کند.

به نوشته شینهوا، لی که چیانگ نخست وزیر چین روز دوشنبه برای آنالیز اقدامات بهداشتی در مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا در استان هوبِی، به شهر ووهان سفر کرد.

لی که همزمان دبیر کلی حزب کمونیست چین را نیز برعهده دارد، با تقدیر از اقدامات پزشکانی که در خط مقدم مبارزه با این ویروس در ووهان، شهری که گفته می گردد ویروس جدید از آنجا شیوع پیدا کرد، فعالیت می نمایند گفت: باید قاطعانه بجنگیم تا این نبرد علیه همه گیری را پیروز شویم.

نخست وزیر چین در بدو ورود به شهر ووهان، از بیمارستان جینینتان، که میزبان بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا است، بازدید کرد. لی درباره میزان وخامت اوضاع با پزشکان و پرستاران صحبت کرد و از آن ها خواست تا با تمام وجود به بیماران مخصوصا آن هایی که حال وخیم تری دارند، رسیدگی نمایند.

وی همچنین دستور داد فرایند احداث بیمارستان جدید 1000 تخت خوابی هوشِنشان در ووهان تسریع گردد. ساخت این بیمارستان عظیم از عصر 23 ژانویه (پنج روز پیش) آغاز شد و مسئولان عمرانی وعده داده بودند فرایند احداث را ده روزه به اتمام می رسانند.

به نوشته شینهوا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد نیز با تقدیر از کوشش های پکن برای مهار این ویروس جدید، گفت: سازمان ملل در کنار مردم و دولت چین ایستاده است.

بر این اساس، ژانگ جون نماینده چین در سازمان ملل طی ملاقات با گوترش بر اهمیت و لزوم مهار واگیری ویروس کرونا تاکید نموده و گفت: پکن سازوکار کنترلی ملی در این کشور برقرار نموده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، نیم میلیون نفر از مردم کره جنوبی نیز با امضای طوماری از دولت سئول خواستند که ورود چینی ها را تا زمان مرتفع شدن خطر این ویروس ممنوع کند.

این طومار که از هفته قبل در دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی راه اندازی شده، تا کنون 540 هزار امضا دریافت نموده است.

کاتو کاتسونوبو وزیر بعداشت ژاپن ظهر سه شنبه بیان کرد فردی در این کشور مبتلا به ویروس جدید کرونا شده که هیچ ارتباطی با مردم چین یا شهر ووهان نداشته است.

به نوشته خبرگزاری کیودو، این فرد مبتلا یک راننده اتوبوس 60 ساله است که در شهر نارا مشغول است.

رویترز در خبری دیگری گزارش داد که دولت مانیل از امروز صدور ویزا برای ورود اتباع چینی به فیلیپین را متوقف نموده است تا مانع شیوع ویروس جدید در این کشور گردد.

از زمان شیوع نوع جدید ویروس کرونا در چین و در حداقل 16 کشور دیگر، موردی از ابتلا به این ویروس هنوز در فیلیپین ثبت نشده است.

ویروس های کرونا (یا کروناویروس ها) دسته ای کلی از ویروس ها هستند که بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می گردد.

این ویروس جدید که هنوز از سوی سازمان های مانند بهداشت دنیای یا سی. دی. سی نامی برای آن انتخاب نشده، علایمی شبیه به ذات الریه دارد، اما سرعت وخامت آن بیشتر است، به وسیله تنفس و تماس هم منتقل می گردد و همین امر کنترل آن را سخت نموده است.

تا کنون 16 کشور از جمله آمریکا، آلمان، ژاپن و استرالیا از ورود این ویروس جدید به کشور خود خبر داده اند.

طبق آمار دولتی، تا کنون تعداد قربانیان این ویروس به 106 کشته رسیده و تعداد کل مبتلایان آن در دنیا نیز از 4500 نفر گذشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 617

به "فیلیپین ورود چینی ها را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلیپین ورود چینی ها را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید