فراتر از مرزها، شرکت های دانش بنیان و خلاق صادرات خود را گسترش می دهد

به گزارش مجله پیامکی، با حمایت معاونت علمی و فناوری، منطقه آزاد چابهار آماده میزبانی از شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور می گردد تا با این کار صادرات محصولات افزایش یابد.

فراتر از مرزها، شرکت های دانش بنیان و خلاق صادرات خود را گسترش می دهد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این فراخوان اعلام شده که اولویت استقرار با شرکت هایی است که صادرات به کشورهای افغانستان، هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند. همچنین شرکت هایی که محصول و خدمت آماده صادرات دارند نیز شاخص پذیرش را دارا هستند.

شرکت های دارای قرارداد صادراتی یا تفاهم نامه های اولیه صادراتی نیز در اولویت پذیرش در منطقه آزاد چابهار قرار دارند.

منطقه آزاد چابهار را دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه استراتژیک برای توسعه ترانزیت و صنایع می دانند. این ویژگی ممتاز در دیگر مناطق ساحلی جنوب ایران و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس دیده نمی گردد. این منطقه در اقتصاد ملی نقش مؤثر دارد و برای منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکای مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی مالی و اجتماعی و سیاسی شده است.

این منطقه مهم و راهبردی اعلام آمادگی نموده که پذیرای نوآوری ها و خلاقیت های دانش بنیان های کشور است تا هم این منطقه از مزایای نوآورانه این شرکت ها بهره ببرد و هم شرکت های دانش بنیان به عنوان پایه های اصلی توسعه علمی و فناورانه کشور از مزایای صادراتی این منطقه استفاده نمایند.

بر این اساس شرکت های متقاضی می توانند از مزایایی چون دفتر کار اختصاصی و فضای کار اشتراکی موجود در این منطقه استفاده نمایند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به آدرس اینترنتی www.tesc.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1608

به "فراتر از مرزها، شرکت های دانش بنیان و خلاق صادرات خود را گسترش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراتر از مرزها، شرکت های دانش بنیان و خلاق صادرات خود را گسترش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید