فدراسیون باید مشوق مربیان پایه و سازنده باشد

به گزارش مجله پیامکی، رحیم علی آبادی گفت: فدراسیون کشتی باید مشوق مربیان سازنده و پایه در استان ها باشد تا آن ها انگیزه برای کار کردن داشته باشند.

فدراسیون باید مشوق مربیان پایه و سازنده باشد

به گزارش خبرنگاران، رحیم علی آبادی پیشکسوت کشتی و دارنده مدال های نقره المپیک، نقره و برنز دنیا و طلای بازی های آسیایی در کشتی فرنگی با بیان این مطلب اضافه نمود: عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 4 مدال طلا در رقابت های دنیای نروژ، اتحادیه دنیای را مجاب کرد تا از تیم ایران به عنوان برترین تیم کشتی فرنگی در سال 2021 نام ببرد.

او گفت: از زحمات فدراسیون کشتی به علت آماده سازی این تیم تشکر می کنم و هر نتجیه ای که حاصل می گردد، نتیجه زحمات بسیاری افراد از جمله مربیان پایه، کشتی گیران، کادر فنی تیم ملی و فدراسیون کشتی است.

علی آبادی در خصوص اینکه چگونه می توان برای حفظ این نتیجه کوشش کرد گفت: قطعاً باید نیرو های جوان به تیم ملی تزریق شوند و کار سازندگی در شهرستان ها بیشتر گردد و این وظیفه فدراسیون است که مشوق هایی را برای مربیان سازنده و پایه در استان ها درنظر بگیرد. ضمن اینکه باید کشتی فرنگی در استان هایی مانند اردبیل، اصفهان و ... که پیش از این مدعی بودند، بار دیگر زنده گردد.

او با بیان اینکه امکاناتی که در حال حاضر فدراسیون کشتی در اختیار کشتی گیران می گذارد با امکاناتی که خودش در گذشته به عنوان یک ملی پوش در اختیار داشت بسیار فرق دارد مطرح نمود: واقعاً در حال حاضر برترین امکانات در اختیار کشتی گیران قرار گرفته است و یک کشتی گیر چه از نظر اسکان، چه از نظر تغذیه و چه از نظر مربیان بدنساز، ماساژور و سایر موارد در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته است.

او در بخشی از صحبت های خود اشاره به معضل بزرگ دوپینگ کرد و گفت: متأسفانه دوپینگ در بین ورزشکاران کشور ها رواج پیدا نموده و شناسایی آن نیز سخت شده و باید با این معضل به صورت جدی برخورد کرد و می بینید که بعضی از مدال هایی که در سال های گذشته بدست آمده از سوی مقامات کمیته ملی المپیک یا اتحادیه دنیای به خاطر دوپینگ پس گرفته می گردد.

این پیشکسوت قدیمی کشتی فرنگی در خصوص مربیگری در کشتی گفت: اول در خصوص خودم بگویم، به نظر پس از قهرمانی نباید بلافاصله به سمت مربیگری می رفتم و این دو موضوع کاملاً باهم فرق دارد و اگر کسی می خواهد مربی گردد باید حتماً دوره های مخصوص آن را ببیند، به عنوان مثال زین الدین زیدان برترین بازیکن فوتبال دنیا در زمان خودش وقتی خواست به سمت مربیگری برود، دو سال وقت گذاشت و پس از آن توانست نتایج درخشانی را کسب کند.

بیشتر بخوانید

  • ارفاق اتحادیه دنیای کشتی به داوران بین المللی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1975

به "فدراسیون باید مشوق مربیان پایه و سازنده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون باید مشوق مربیان پایه و سازنده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید