فوتبال را تعطیل کنید؛ کرونا شوخی بردار نیست ، لیگ تمام نشود بهتر است یا فاجعه رخ بدهد؟

به گزارش مجله پیامکی، مسعود اقبالی مدرس فوتبال آسیا گفت: وقتی تماشاگران از ورود به ورزشگاه و سینما منع می شوند چرا باید اهل فوتبال که بازیکن، مربی، تیم داوری و اصحاب رسانه و غیره هستند در معرض ابتلا به این ویروس خطرناک قرار بگیرند؟

فوتبال را تعطیل کنید؛ کرونا شوخی بردار نیست ، لیگ تمام نشود بهتر است یا فاجعه رخ بدهد؟

گروه ورزشی خبرنگاران، شیوع بیماری کرونا نه تنها برای اقشار مختلف اجتماع دردسر ایجاد نموده بلکه در فوتبال هم باعث شده تا اهالی این رشته تحت تأثیر وجود این ویروس و نامشخص بودن علامت های اولیه اش در بیماران مبتلا، موجی از نگرانی را بین اهالی این رشته براه بیندازد. عده ای در همین مدت در تلاشند تا راهی برای متوقف کردن برگزاری لیگ پیدا نمایند و از طرفی اتفاقاتی مانند مصاف سپاهان و پرسپولیس هم بر پیچیدگی اوضاع اضافه می نماید.

مسعود اقبالی در گفت و گو با دانشجو، درباره آنچه در این روزها بر فوتبال سپری می شود حرف زد.

متن این گفت و گو در ادامه می آید:

* با کرونا چه می کنید؟

فعلا باید مراقب بود و هر فردی در اجتماع به سهم خودش باید در این راه همت کند.

* چه کاری می توان انجام داد؟ فوتبال که قرار است برگزار شود؟

وقتی وزارت خانه های بهداشت و غیره متوجه وخامت اوضاع شده اند و از حضور کارمندان شان در سطح شهر و محل کارشان جلوگیری نموده اند باید فوتبال و دیگر رشته های ورزشی را هم تعطیل کرد. شورای شهر برای چه تعطیل شده است؟ لابد موضوع جدی بوده که این اتفاقات رخ می دهد. این بیماری به سرعت در حال شیوع است و راه انتقالش هم آسان.

در سالهایی که در سطح قاره آسیا مشغول تدریس علم فوتبال بودید به موارد مشابه برخورد نموده اید؟

هرگز با چنین موردی برخورد نداشتم. اگر هم بوده هرگز به این شدت و با این درجه از کشندگی نبوده است.

* با این اوصاف نظر شما بر برگزاری است یا...؟

قطعا مخالفش هستم! وقتی تماشاگران از ورود به ورزشگاه و سینما منع می شوند چرا باید اهل فوتبال که بازیکن، مربی، تیم داوری و اصحاب رسانه و غیره هستند در معرض ابتلا به این ویروس خطرناک قرار بگیرند؟ آنها آنتی ویروس دارند؟ اگر یک نفر بین آنها مبتلا باشد چه فاجعه ای رخ می دهد!

توصیه تان چیست؟

باید اولویت سلامت انسان ها باشد. اگر یک سال هم لیگ به سرانجام نرسد اتفاقی رخ نمی دهد ولی تصور کنید اگر فاجعه ای رخ بدهد همه افرادی که در فدراسیون و سازمان لیگ یا وزارت ورزش، امروز دستور به برگزاری لیگ های برتر داده اند باید اول در پیشگاه خدا بعد هم قانون جوابگو باشند. وزارت آموزش و پرورش کار درستی انجام داده است. می دانید اگر خدای ننموده، بچه ها ما که آینده سازان این مملکت هستند دچار چنین بیماری مرگباری شوند ما یک نسل از آینده را از دست می دهیم. امروز سلامتی مردم بیش از هر اتفاقی اهمیت دارد.

کرونا بازی سپاهان و پرسپولیس را هم تحت الشعاع قرار داد؟

درباره اتفاقی که در اصفهان رخ داد باید ابراز تأسف کنم. برای همه عوامل تیم سپاهان. رفتار بچه هاه ای که داشتند امروز حتی در محلات هم رخ نمی دهد. از قلعه نویی توقع چنین کاری نمی رفت. به نظر می رسد آنها می خواستند با وجود شرایط موجود و وام گیری از خواسته هواداران شان راهی برای برگزاری این ملاقات در تاریخی دیگر پیدا نمایند ولی به بدترین شکل ممکن این جهت را رفتند. ما در جام حذفی هم داشتیم ملاقات داماش و پرسپولیس را که با چند ساعت تأخیر برگزار گردید. البته آنجا هم پرسپولیس حاضر بود ولی داماشی ها به دلیل محل استقرار تماشاگران شان بازی نمی کردند. آن روز عوامل برگزاری بازی فشار آوردند و پرسپولیس صبر کرد و بازی برگزار گردید ولی این بار سپاهان در حد نام و اعتبار باشگاهش ظاهر نشد.

شرایط استقلال در هفته های اخیر را چطور ارزیابی می کنید؟

این تیم پس از رفتن استراماچونی برای بازی های داخلی اینقدر تمرین تاکتیکی و سابقه بازی با سیستم 2-5-3 داشت که نیازی به مربی هم برایش دیده نمی شد. فقط یک نفر باید کنار خط می ایستاد ولی در ملاقاتهای بین المللی روبروی تیم هایی که امثال ژاوی را دارند دیگر نمی توان فقط به داشته های قبلی اتکا کرد.

* بیشتر شرح می دهید؟

الان ساختار دفاعی استقلال دچار مشکل است. دلیلش هم ابتدا به سبک تیمداری در ایران برمی شود. ریکاوری ها غلط است و بدنهایی که تحت تمرینات درست روی زمین های مناسب قرار نگرفته دچار مصدومیت می شوند. بازیکنی که از نظر بدنی کم می آورد در جریان بازی هم خشونت را وارد فوتبالش می نماید. یا اینکه نمی تواند وظایفش را به درستی اجرا کند. مشابه اش را از بازیکنان خط دفاعی استقلال در جریان دو بازی اخیر این تیم مقابل الاهلی و ذوب آهن شاهد بودیم. البته این تنها ایراد استقلال نیست.

ایراد دیگرش را در چه دیدید؟

این تیم در فاز حمله هم بسیار زیاد عجله دارد در حالی که حمله هم اصول خودش را داراست. با این وجود فکر می کنم فعلا بیش از هر چیز سلامت فوتبالیست ها و دست اندرکاران برگزاری مسابقات اهمیت دارد چون با این ویروس بی رحم نمی توان هیچ رقمه شوخی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 776

به "فوتبال را تعطیل کنید؛ کرونا شوخی بردار نیست ، لیگ تمام نشود بهتر است یا فاجعه رخ بدهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال را تعطیل کنید؛ کرونا شوخی بردار نیست ، لیگ تمام نشود بهتر است یا فاجعه رخ بدهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید