ظریف در ملاقات گریفیتس: جنگ، راه چاره بحران یمن نیست

به گزارش مجله پیامکی، وزیر امور خارجه در ملاقات نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با بیان این که جنگ، راهکار بحران یمن نیست، بر ضرورت برطرف محاصره مردم این کشور و تسهیل ارائه یاری های انسانی به آنها تأکید کرد.

ظریف در ملاقات گریفیتس: جنگ، راه چاره بحران یمن نیست

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن که به تهران سفر نموده، بعدازظهر امروز (سه شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات و در مورد ابعاد مختلف بحران یمن و راه های دستیابی به صلح و ثبات در این کشور به گفت وگو و گفتگو پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات ضمن تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه خاتمه یافتن بحران یمن، به تحولات پس از شروع بحران در این کشور اشاره و بر ضرورت برطرف محاصره از مردم این کشور و تسهیل ارائه یاری های انسانی به مردم یمن تأکید کرد.

ظریف با تشریح دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه جنگ راه چاره بحران یمن نیست، تاکید نمود: تنها به وسیله گفت وگوهای سیاسی و روش های مسالمت آمیز می توان به شرایط اسفبار کنونی یمن که با گذشت 6 سال مردم این کشور را در معرض فاجعه انسانی قرار داده است، خاتمه داد.

ظریف در جریان نتایج مذاکرات گریفیتس با طرف های ذیربط در مورد بحران یمن نهاده شد

مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان را در جریان نتایج مذاکرات خود با طرف های ذیربط در مورد بحران یمن قرار داد.

به گزارش فارس، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن 20 بهمن 1399 که به منظور رایزنی پیرامون ابعاد مختلف بحران یمن به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده بود با ظریف ملاقات و گفت وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران چندی پیش در سفر به عمان با محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن ملاقات و گفت وگو نموده بود.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن چندی پیش به یمن سفر کرد. او 11 خرداد ماه در فرودگاه صنعاء طی اظهاراتی از ناکامی کوشش های خود برای دستیابی به آتش بس در این کشور ابراز ناامیدی کرد. (بیشتر بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1644

به "ظریف در ملاقات گریفیتس: جنگ، راه چاره بحران یمن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف در ملاقات گریفیتس: جنگ، راه چاره بحران یمن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید