تور بمبئی: معرفی فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی بمبئی

به گزارش مجله پیامکی، آشنایی با فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی بمبئی

با فرودگاهی مهم در دروازه هند ،شهر بمبئی آشنا شوید: فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی بمبئی(Chhatrapati Shivaji International Airport). بدین دلیل که بمبئی به عنوان مرکز تجاری هند شناخته می شود، اهمیت این فرودگاه برای هند و شرکای تجاری این کشور بسیار مهم است و پلی تجاری و سیاحتی برای این کشور محسوب می شود. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم این فرودگاه بزرگ هندی را به اتفاق هم آنالیز کنیم.

تور بمبئی: معرفی فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی بمبئی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

اطلاعات کلی و تاریخچه فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی بمبئی

فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی بمبئی(छ्त्रपती शिवाजी अंतरराष्ट्रीय विमानतळ) قبل از این که نامش اینقدر طولانی گردد، نامش فرودگاه بین المللی سحر بوده است و آن هم به خاطر نزدیکیش به روستایی به همین نام در نزدیکی فرودگاه بوده است. این فرودگاه در سال 1942 میلادی تاسیس شده است. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، این فرودگاه یکی از مهم ترین مراکز تردد و ترابری هوایی در شهر بزرگ دهلی است. از نظر تردد هند و از لحاظ ترافیک مسافری چاتراپاتی شیوانجی، در حال حاضر بعد از فرودگاه دهلی در جایگاه دوم می باشد. در سال 2015 فرودگاه چاتراپی به عنوان سی و پنجمین فرودگاه پر تردد دنیا انتخاب شده است. البته این ترافیک فقط در زمینه حمل ونقل مسافران نیست بلکه در زمینه حمل بار نیز وجود دارد و ترافیک بسیار زیادی در این فرودگاه برای ترانزیت بارها وجود دارد.

مساحت این فرودگاه بالغ بر 750 هکتار است. در سال 2015 این فرودگاه جایزه ASQ که به فرودگاه های پر تردد اعطا می گردد را به دست آورد. البته این جایزه تنها افتخار این فرودگاه بسیار زیبا و مدرن نیست، جایزه برترین فرودگاه هند و برترین فرودگاه آسیای مرکزی به چاتاراپاتی شیواجی تعلق گرفته است. بیشترین پرواز های خارجی به مقصد کشور هند در فرودگاه چاتراپاتی شیواجی در بمبئی و یا فرودگاه بیبن اتلمللی گاندی در دهلی انجام می گردد. فرودگاه بین المللی چاتراپاتی قطب پروازی برای شرکت های ایر ایندیا و جت ایر ویز است. از لحاظ ترافیک مسافران در بین فرودگاه های قاره آسیا، شیواجی در رتبه 14 قرار گرفته است.

کمی بالاتر اشاره کردیم که نام این فرودگاه قبلا سحر بوده و در حال حاضر نام آن را به چاتراپاتی شیواجی تغییر داده اند. آیا برایتان سوال شده است که دلیل این تغییر نام چه بوده است؟ ما به شما می گوییم. شیواجی یکی از امپراطوران مارات ها در قرن 17 بوده است. برای ادای احترام به این شخصیت تاریخی هندی نام این فرودگاه را به نامی که هم اکنون هست تغییر داده اند. پروازهای مستقیم بین تهران و بمبئی فقط به وسیله شرکت هواپیمایی ایران ایر و به وسیله فرودگاه امام صورت می پذیرد.

نام فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی: International Airport Chhatrapati Shivaji

کد یاتا: BOM

کد ایکائو: VABB

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی: www.csia.in

اطلاعات فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی

نوع فرودگاه: عمومی

ارتفاع از سطح دریا: 11 متر

فاصله زمانی تا تهران: 3 ساعت و 45 دقیقه

ترمینال: 2 ترمینال برای پرواز های داخلی و خارجی

ترمینال های فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی

این فرودگاه دارای 2 ترمینال مختلف و جداگانه برای پروازها داخلی و خارجی است. این 2 پایانه 5 کیلیومتر از یکدیگر فاصله دارند. برای تردد بین این 2 ترمینال باید از تاکسی ها و یا سرویس های حمل و نقل داخلی این فرودگاه استفاده کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ترمینال ها در طول شبانه روز دچار ترافیک می شوند. پرواز های داخلی ترمنیال داخلی در طول روز و پرواز های خارجی ترمینال خارجی در طول شب به اوج ترافیک خود می رسند.

ترمینال شماره 1: دارای 3 ساختمان مجزا A,B,C می باشد و پرواز های داخلی را پشتیبانی می نماید.

ترمینال شماره 2: این ترمینال هم مانند ترمینال شماره 1 دارای 3 قسمت جداگانه A,B,C می باشد و هر 2 پرواز داخلی و خارجی را پشتیبانی می نماید. این ترمینال از سال 2014 افتتاح شده است و به ارائه خدمات برای مسافران مشغول است.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی

تاکسی: می توانید با پرداختن مبلغی بیشتر برای رسیدن به مرکز شهر بمبئی و یا مقصد مشخصتان، بسیار راحت و به دور از هیاهو به مقصد خود برسید. شما می توانید به محض رود به بمبئی از دفتر کرایه خودور در فرودگاه هم ماشین اجاره کنید.

مترو و قطار: از آن جا که حمل و نقل ریلی در در هند بسیار پر رونق و پر هوادار است، می توان گفت که ایستگاه های بسیار زیادی در نزدیکی این فرودگاه قرار گرفته اند که از جمله آن ها می توان به ویل پارل، آند هری، مارول ناکا و بزرگراه وسترن اکسپرس اشاره کرد.

امکانات فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی

شما در این فرودگاه بزرگ و مدرن می توانید از امکانات بسیار زیادی بهره ببرید و اوقات خود را بگذرانید. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر به تفکیک اشاره کرد:

  • خدمات تلفن همراه و خرید سیم کارت های بین المللی
  • فروشگاه های مختلف و نمایندگی برندهای مختلف لباس
  • رستوران، کافه و فودکورت های مختلفی در این فرودگاه موجود است که شما می توانید از ان ها هرگونه غذایی که میل دارید از جمله، فست فودها و غذاهای هندی خریداری کرده و میل کنید.
  • خدمات حمل و بسته بندی چمدان های شما در این فرودگاه در هر دو پایانه موجود است.
  • کابین های مخصوص برای افراد سیگاری در دسترس است.
  • دفاتر پستی در این فرودگاه وجود دارند.
  • هرگونه خدمات بانکی، ارزی و صرافی در این فرودگاه انجام می پذیرد.
  • در صورت مفقود شدن اشیا خود می توانید به بخش دفاتر اشیا گمشده این فرودگاه مراجعه نمایید.
  • برای مسافرانی که دچار مسائل حرکتی و یا جسمانی هستند، امکانات پزشکی مختلفی وجود دارد.
  • مرکز فوریت های پزشکی این فرودگاه به صورت شبانه روزی باز است.
  • برای بچه هایی که زیر 12 سال هستند و به تنهایی سفر می نمایند، همراه سفر در نظر گرفته شده است.
  • برای مسافرین این فرودگاه، اتاق های استراحت و یا اتاق های عبادت در نظر گرفته شده است.
  • اینترنت بی سیم در سراسر این فرودگاه به صورت رایگان در دسترس مسافران وجود دارد.
  • اتاق هایی مخصوص برای کودک و مادر در این فرودگاه در نظر گرفته شده است.
منبع: الی گشت
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1989

به "تور بمبئی: معرفی فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی بمبئی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: معرفی فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی بمبئی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید