طرز تهیه کمپوت آلبالو خانگی خوشمزه به صورت تصویری

به گزارش مجله پیامکی، آلبالو یک میوه تابستانی خوشمزه است که با آن می توانید چیزهای مختلفی از آلبالو خشکه گرفته تا آلبالو پلو و کمپوت آلبالو درست کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه آلبالو خشکه و طرز تهیه آلبالو پلو را آنالیز نموده بودیم و اکنون می خواهیم طرز تهیه کمپوت آلبالو را مرور کنیم.

طرز تهیه کمپوت آلبالو خانگی خوشمزه به صورت تصویری

مواد لازم برای تهیه کمپوت آلبالو

  • آلبالو نیم کیلو
  • آب به اندازه لازم
  • شکر 4 تا 5 قاشق

طرز تهیه کمپوت آلبالو با ماندگاری بالا

1. آماده کردن آلبالو و شیشه مناسب کمپوت

اولین مرحله از طرز تهیه کمپوت آلبالو این است که آلبالوها را بشویید، دمش را بگیرید بعد خوب بشویید و خشک کنید. بعد از آن یک یا چند شیشه مناسب برحسب اندازه آلبالوی تان انتخاب کنید و خوب بشویید و استریل کنید.

2. مخلوط کردن شکر و آب

برای آماده کردن شیره کافی است آب و شکر را با هم مخلوط کنید خوب هم بزنید تا خوب شکر در آب حل گردد. اندازه شکر کاملا به ذائقه شما بستگی دارد.

3. آماده کردن کمپوت آلبالو

در آخرین مرحله از طرز تهیه کمپوت آلبالو، آلبالوها را در شیشه بریزید و بعد برای آن که فضای شیشه کامل پر از آلبالو گردد چند بار شیشه را روی زمین بکوبید تا جای کافی برای ریختن اندازهی دیگر آلبالو باز گردد حالا آب شکر را درون شیشه آلبالوها بریزید و بگذارید روی آلبالوها را بگیرد. بعد از آن در شیشه را محکم ببندید و آن را به شکل وارونه قرار دهید تا از سالم بودن و نشتی نداشتن شیشه مطمئن شوید.

حالا شیشه ها را درون قابلمه ای که معادل دو سومش آب ریخته اید، بگذارید. بعد زیر اجاق را روشن کنید تا آب جوش آید. بعد از به جوش آمدن آب باز هم یک ربع دیگر اجازه دهید شیشه ها درون آب قابلمه بجوشد. در نهایت شعله را خاموش کنید و اجازه دهید آب و شیشه خنک شوند و بعد شیشه های کمپوت آلبالو را درآورید و به مدت یک ربع به شکل وارونه بگذارید تا شیشه کاملا پلمب گردد. این کمپوت آلبالو را می توانید چندین ماه درون یخچال نگه دارید.

نکات تکمیلی مهم برای تهیه کمپوت آلبالو

همان طور که دیدید طرز تهیه کمپوت آلبالو حتی از طرز تهیه آلو خشکه و طرز تهیه مربای آلبالو هم راحت تر است. اما خوب است برای آن که کمپوت آلبالوی بهتری داشته باشید به نکات زیر دقت کافی داشته باشید.

استفاده از در فلزی برای شیشه کمپوت آلبالو

یکی از نکات مهم در تهیه کمپوت آلبالو و هر کمپوت دیگری از جمله کمپوت سیب این است که در شیشه حتما فلزی باشد. از در پلاستیکی برای درست کردن کمپوت استفاده نکنید.

مدت زمان نگهداری کمپوت آلبالو

اگر در ظرف کمپوت خانگی را باز نکنید می توانید تا یک سال آن کمپوت را مصرف کنید ولی اگر در کمپوت را باز کردید سه هفته تا یک ماه کمپوت را باید بهره ببرید و در طی این مدت هم حتما کمپوت آلبالو را در یخچال نگهداری کنید.

تهیه کمپوت آلبالو خانگی به روش های مختلف

ساده ترین روش کمپوت آلبالو همانی بود که در بالا با هم دیدیم اما نکته مهم این است که اگر نتوانستید در فصل آلبالو با آلبالوی تازه کمپوت درست کنید، نگران نباشد چون کمپوت آلبالو را می توانید با آلبالوی یخ زده هم آماده کنید.

برای این کار کافی است آلبالوهای فریز شده را از فریزر خارج کنید و بگذارید به آرامی یخش باز گردد. بعد آن ها را روی یک پارچه مناسب بگذارید تا خوب آب اضافه اش کشیده گردد و بعد تمام مراحل بالا را برای تهیه کمپوت آلبالو یخ زده انجام دهید.

استفاده از آلبالو به روش های مختلف

آلبالو از آن دسته میوه هایی است که تقریبا همه چیز می توان با آن تهیه کرد از لواشک گرفته تا مربا و آلبالو پلو. رایج ترین روش های استفاده از خواص آلبالو را قبلا در کتاب کاله آورده ایم. کافی است روی لینک های زیر کلیک کنید.

  • طرز تهیه چای آلبالو خوش رنگ و ملس
  • طرز تهیه مربای آلبالو تصویری با شرح کامل
  • طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی
  • طرز تهیه ترشی آلبالو خانگی به 4 روش - خوش رنگ و خوشمزه
  • طرز تهیه شربت و مربا آلبالو خوش رنگ
منبع: کتاب کاله
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2236

به "طرز تهیه کمپوت آلبالو خانگی خوشمزه به صورت تصویری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کمپوت آلبالو خانگی خوشمزه به صورت تصویری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید