شیوع تصاعدی کرونا در اروپا و آمریکا

به گزارش مجله پیامکی، با افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا، سازمان جهانی بهداشت درباره رشد تصاعدی و شرایط وخیم این بیماری در اروپا و آمریکا هشدار داد.

شیوع تصاعدی کرونا در اروپا و آمریکا

با ما سفر کنید و با تورهای اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران از مهر، با افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا، سازمان جهانی بهداشت درباره رشد تصاعدی و شرایط وخیم این بیماری در اروپا و آمریکا و شیوع گسترده کرونا در این مناطق در فصل های سرد سال هشدار داد.

تدروس ادهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در یک کنفرانس خبری گفت که هیچ نشانه ای از کاهش همه گیری ویروس کرونا نداریم و مردم باید زندگی خود را با شرایط جدید وفق دهند.

او با تاکید بر این که ماه های سختی در پیش است، درباره فروپاشی سیستم بهداشت و درمان در بعضی کشورها هشدار داد.

در همین حال، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نیز از احتمال افزایش محدودیت ها در این کشور خبر داده و گفته است فرایند مقابله با کرونا در بهترین حالت تا تابستان سال 2021 ادامه دارد.

دولت فرانسه روز آدینه، دوم آبان، گفت که 46 میلیون فرانسوی در 38 منطقه این کشور به مدت 6 هفته مشمول منع آمد و شد شبانه هستند.

آمار ابتلای روزانه به کرونا در این کشور به بیش از 41 هزار نفر رسیده است.

در آلمان هم آمار ابتلای روزانه به بیش از 14 هزار نفر رسیده است و رئیس اتحادیه صنایع آلمان با اشاره به پیامدهای وخیم این بیماری بر صنعت این کشور، درباره اعمال محدودیت های بیشتر هشدار داده است.

در لهستان نیز رسانه ها گزارش داده اند که آندژی دودا، رئیس جمهور این کشور به کرونا مبتلا شده، ولی حال عمومی او خوب است.

شرایط شیوع کرونا در کشورهای جمهوری چک، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا نیز به مرز هشدار رسیده است و این کشورها کوشش نموده اند با اعمال محدودیت های متعددی مانند اجباری کردن ماسک، تعطیلی کلوپ های شبانه و رستوران ها، قرنطینه بعضی شهرها و ممنوعیت سفرهای غیرضروری از وخیم شدن شرایط جلوگیری نمایند.

در جمهوری چک آمار مبتلایان در روزهای اخیر به بیش از 15 هزار نفر در طول 24 ساعت رسید که این میزان در کل ماه های بحران شیوع کرونا در این کشور و در اروپا بی سابقه بود.

در کشورهای اروپایی مجموع تعداد مبتلایان به بیش از 8 میلیون نفر رسیده که از این تعداد حدود 260 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

کد خبر 5055828

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1238

به "شیوع تصاعدی کرونا در اروپا و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع تصاعدی کرونا در اروپا و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید