سوخت این هواپیمای جنگی عجیب روغن پخت و پز است!

به گزارش مجله پیامکی، براساس بیانیه مطبوعاتی دولت بریتانیا، RAF یک هواپیمای ترابری نظامی را با 100 درصد سوخت پایدار و تجدیدپذیر به پرواز درآورده است که این، اولین پرواز هر نوع هواپیمایی در دنیا با چنین سوختی محسوب می گردد.

سوخت این هواپیمای جنگی عجیب روغن پخت و پز است!

این اولین پرواز یک هواپیما در دنیا با 100 درصد سوخت تجدیدپذیر محسوب می گردد.

نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا (RAF) پرواز آزمایشی یک هواپیمای حمل ونقل نظامی غول پیکر را که در آن از روغن پخت وپز به عنوان یک سوخت کاملاً تجدیدپذیر استفاده شده بود، با موفقیت با انتها رساند.

براساس بیانیه مطبوعاتی دولت بریتانیا، RAF یک هواپیمای ترابری نظامی را با 100 درصد سوخت پایدار و تجدیدپذیر به پرواز درآورده است که این، اولین پرواز هر نوع هواپیمایی در دنیا با چنین سوختی محسوب می گردد.

بارونس گلدی، وزیر دفاع بریتانیا گفت: آن ها باید به این دستاورد بزرگ افتخار نمایند؛ این یک پیشرفت بزرگ برای RAF و یک پیشرفت هیجان انگیز برای وزارت دفاع است.

کاهش انتشار کربن با هواپیما نظامی RAF Voyager

نسخه نظامی هواپیما ایرباس A 330 با نام RAF Voyager، در این آزمایش بر فراز شهرستان آکسفوردشر پرواز کرد؛ در حالی که برای تمام موتور های آن صرفاً از سوخت پایدار هوانوردی (SAF) استفاده شده بود. این امر قابلیت های فراوانی را برای آینده پرواز های نظامی و غیرنظامی فراهم می نماید.

انتشار کربن سوخت پایدار هوانوردی که از مواد اولیه پایدار مبتنی بر ضایعات مانند روغن پخت وپز فراوری می گردد، معمولاً تا 80 درصد کمتر از سوخت جت معمولی است. این آزمایش موفقیت آمیز بعلاوه منجر به کاهش وابستگی RAF به زنجیره های تأمین دنیای و افزایش انعطاف پذیری عملیات ها و کاهش ردپای کربن آن می گردد.

مایکل ویگستون، فرمانده نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا گفت: تغییر آب وهوا یک چالش فراملی است که انعطاف پذیری، امنیت و رفاه جمعی ما را تهدید می نماید. به همین علت، قصد داریم تا سال 2040، RAF را به اولین نیرو های هوایی بدون انتشار کربن دنیا تبدیل کنیم.

طبق مقررات ایالتی بریتانیا، تا سال 2050 انتشار گاز های گلخانه ای باید به صفر برسد. برای رسیدن به این امر در صنعت هوانوردی، یک استراتژی با نام Jet Zero Strategy تعریف شده که تأکید زیادی بر پیشرفت سریع فناوری برای کربن زدایی دارد؛ به گونه ای که مزیت های سفر هوایی حفظ گردد و در عین حال پتانسیل کربن زدایی به حداکثر برسد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 25 آذر 1401 بروزرسانی: 25 آذر 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2142

به "سوخت این هواپیمای جنگی عجیب روغن پخت و پز است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوخت این هواپیمای جنگی عجیب روغن پخت و پز است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید