فرایند نزولی کرونا در اغلب استانها ، نگرانی از ویروس هندی و آفریقایی در 3 استان جنوبی

به گزارش مجله پیامکی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین شرایط این بیماری در کشور را تشریح کرد.

فرایند نزولی کرونا در اغلب استانها ، نگرانی از ویروس هندی و آفریقایی در 3 استان جنوبی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: در جلسه امروز مباحث مهمی داشتیم و مروری بر شرایط فرایند بیماری در کشور داشتیم . خوشبختانه همانطور که نمودارها نشان می دهد بیشتر استان ها فرایند نزولی را طی می نمایند و این خبر خوبی است اما در 3 استان باید دقت بیشتری کنیم؛ بویژه استان های جنوبی و استان های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مراقبت بیشتر میخواهند.

وی اضافه کرد: بویژه اینکه نگران گسترش سوش ویروس هندی و آفریقایی در آنجا (استانهای بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان) هستیم و اگر پروتکل ها درست رعایت نگردد ممکن است مانند خوزستان که ابتدا سوش انگلیسی در آنجا شایع شد و سپس به همه جا رسید این فرایند در این 3 استان هم تکرار گردد. در حال حاضر فرایند در آن 3 استان تقریبا در حال کنترل است و مابقی استان ها فرایند نزولی خوبی طی می نمایند که امیدوارم ادامه دار باشد.

وی اضافه کرد: معمولا بعد از ماه رمضان بعضی جشن ها و عروسی ها بیشتر می گردد و احتیاج به دقت بیشتر است. از طرفی گرم شدن هوا و روشن کردن کولرها بویژه در مناطق گرمسیر بدون بازکردن درب و پنجره و عدم گردش هوا عامل خطر انتشار ویروس است. معمولا در اواخر بهار و تابستان سفرها صورت می گیرد که از مردم می خواهیم سفر ننمایند. تجمعات و دورهمی ها هم در انتقال بیماری موثر است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1618

به "فرایند نزولی کرونا در اغلب استانها ، نگرانی از ویروس هندی و آفریقایی در 3 استان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند نزولی کرونا در اغلب استانها ، نگرانی از ویروس هندی و آفریقایی در 3 استان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید