برطرف احتیاج صنعت ریخته گری با بومی سازی کوره موم زدا به وسیله دانش بنیان ها

به گزارش مجله پیامکی، یک شرکت دانش بنیان محصولی طراحی نموده است که در روش ریخته گری دقیق، موم زدایی قالب های سرامیکی را انجام می دهد.

برطرف احتیاج صنعت ریخته گری با بومی سازی کوره موم زدا به وسیله دانش بنیان ها

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد مهدی مقدم مدیرعامل شرکت دانش بنیان سرامیک نسوز پارمیدا با بیان این که کوره موم زدا محصول فراوریی و با کیفیت این شرکت است، گفت: کوره موم زدا دستگاهی است که در صنعت ریخته گری دقیق برای موم زدایی قالب های سرامیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از ریخته گری دقیق

در روش ریخته گری دقیق بعدازاینکه قطعه مومی پوشش سرامیکی می گیرد باید موم داخل پوسته سرامیکی خارج گردد تا پوسته سرامیکی به عنوان یک محافظ مذاب فلزی بتواند شکل قطعه را بسازد، برای خارج کردن موم داخل پوسته سرامیکی از این محصول استفاده می گردد.

این محصول به برترین کیفیت و با راندمان بالا بدون ورود ناخالصی موم را خارج می نماید تا قالب سرامیکی برای فرآیند ذوب آماده گردد. در این دستگاه علاوه بر خارج شدن موم از قالب سرامیکی پخت کامل آن نیز صورت می گیرد که دارای کیفیت بالایی است.

کم مصرف اما پر کاربرد

مصرف انرژی پایین، کارایی بالا برای بازیافت موم جهت استفاده مجدد در دستگاه تزریق موم، کاهش هزینه های فراوری و کم شدن ضایعات از مزایای این دستگاه محسوب می شوند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان سرامیک نسوز پارمیدا با بیان اینکه این محصول بومی سازی شده و عمده تجهیزات آن داخل کشور ساخته می گردد، عنوان نمود: قیمت نمونه خارجی این دستگاه بیش از 200 هزار دلار است که محصول داخلی کیفیت بالا و بعلاوه قیمت پایین تری دارد و تا به امروز چند دستگاه طراحی و ساخته شده است.

/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1987

به "برطرف احتیاج صنعت ریخته گری با بومی سازی کوره موم زدا به وسیله دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف احتیاج صنعت ریخته گری با بومی سازی کوره موم زدا به وسیله دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید