پروژه های فناورانه کاشان امروز افتتاح می شوند ، بازدید از رصدخانه ملی ایران

به گزارش مجله پیامکی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای رونمایی از چند طرح و بازدید از پروژه های مورد حمایت این معاونت، راهی شهر تاریخی کاشان در استان اصفهان شد.

پروژه های فناورانه کاشان امروز افتتاح می شوند ، بازدید از رصدخانه ملی ایران

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران؛ افتتاح خانه خلاق نقلی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای رونمایی از چند طرح و بازدید از پروژه های مورد حمایت این معاونت، راهی شهر تاریخی کاشان در استان اصفهان شد.

از نخستین برنامه های رئیس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق در کاشان است. این خانه خلاق در فضای زیبا و با قدمت 150 ساله پایه گذاری شده است. موسسین این خانه خلاق، از جمله فعالان حوزه گردشگری هستند که برای توسعه استارتاپ های گردشگری و میراث فرهنگی با مرکزیت خانه خلاق نقلی تلاش خواهند کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین از شرکت دانش بنیان ایسکرا اتو الکتریک ایران نیز بازدید خواهد کرد.

این شرکت دانش بنیان از جمله تولید کنندگان پیشرو قطعات و تجهیزات مورد مصرف در خودروسازی است. تولید و بومی سازی استارت و دینام های پیشرفته مورد استفاده در خودرو های جدید، تولید برف پاکن و ایجاد یک واحد تخصصی تحقیق و توسعه برای بومی سازی دیگر قطعات پیشرفته خودرو از جمله فعالیت های این شرکت دانش بنیان است.

در این سفر یک روزه از سامانه بازچرخانی پساب دستگاه های نمک زدایی نیز رونمایی خواهد شد. این سامانه پیشرفته توسط کنسرسیومی از شرکت های مختلف و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شده و از جمله نیازمندی های فناورانه اعلام شده از سوی صنایع مختلف است.

سامانه بازچرخانی می تواند پساب ایجاد شده از دستگاه های تصفیه فاضلاب صنعتی را با روش های نوین، تصفیه کند و دوباره به چرخه صنعتی بازگرداند. شتابدهنده ایتوک آفرینان فناوری که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده، مجری تولید این سامانه است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه سفر خود، از شهرک صنعتی امیر کبیر در کاشان نیز بازدید می کند و از نزدیک با فعالان فناور و دانش بنیان حاضر در این شهرک مصاحبه خواهد کرد.

رصد خانه ملی ایران از جمله پروژه های کلان ملی است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کاشان تاسیس شده است و در مراحل پایانی ساخت قرار گرفته است و بازدید از این طرح بزرگ و بررسی فرایند تکمیل آن، بخش دیگری از برنامه های سفر ستاری را تشکیل می دهد.

متخصصین و مدیران شرکت دانش بنیان هامون نایزه میزبان بعدی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند. این شرکت صادر کننده نمونه سال قبل در استان اصفهان بوده است و اقلام فناورانه متعددی در حوزه برق، آب و فاضلاب و ریخته گری تولید می کند.

مصاحبه با مسئولین محلی و فعالان خلاق و دانش بنیان شهر کاشان از جمله دیگر برنامه های پیش بینی شده معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1653

به "پروژه های فناورانه کاشان امروز افتتاح می شوند ، بازدید از رصدخانه ملی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه های فناورانه کاشان امروز افتتاح می شوند ، بازدید از رصدخانه ملی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید