رفتار اشتباهی که به ستون فقرات آسیب می رساند

به گزارش مجله پیامکی، یک فوق تخصص کنترل و درمان درد از رفتار اشتباه بسیاری از مردم هنگام مواجهه با کمر درد سخن گفت.

رفتار اشتباهی که به ستون فقرات آسیب می رساند

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، حسن محمدی، فوق تخصص کنترل و درمان درد درباره شایع ترین کمردردها اظهار کرد: شایع ترین کمردردها ناشی از کشیدگی و پارگی عضلات، آرتروز و دیسک های کمری است و به دلیل سبک زندگی امروزی 90 درصد مردم در گروه های سنی مختلف این عارضه را تجربه می نمایند.

او اعلام کرد: افرادی که به بیماری های عفونی و سرطان ها مبتلا می شوند، بیشتر به کمردرد دچار می شوند که باید درمان های اساسی انجام دهند.

علل ایجاد نماینده کمر درد

این فوق تخصص کنترل و درمان درد اضافه کرد: اختلالات ستون فقرات، بیماری دیسک بین مهره ای، تاندون ها و عضلات از علل ایجاد درد کمر هستند و ممکن است کمر درد منشاء عصبی و درگیری اعصاب کانال نخاع داشته باشد. در بین علل کمر دردها، دیسک بین مهره ای از همه شایع تر است.

محمدی با بیان اینکه کمر درد می تواند مسائل زیادی را به وجود آورد و افراد را از انجام دادن فعالیت ها و کار های روزانه باز دارد، گفت: بسیاری از افراد هنگام مواجهه با درد کمر به طور معمول کمر خود را ماساژ می دهند و نمی دانند که با این کار ممکن است به کمر و ستون فقرات خود آسیب برسانند.

او تاکید نمود: استراحت، بهترین درمان است و می تواند کشیدگی ها و آسیب های مزمن ناحیه کمر را برطرف کند، ولی استراحت نباید به این معنا باشد که فرد طولانی مدت در رختخواب بماند، زیرا نه تنها کمکی به کاهش درد نمی نماید بلکه کمردرد را هم تشدید می نماید. تناسب اندام یکی از راز های سلامتی جسم است و تاثیر چشمگیری در جلوگیری از ابتلا به کمردرد های ناشی از اضافه وزن دارد.کمردرد شایع ترین درد بین افرادی است که از اضافه وزن رنج می برند.

این فوق تخصص کنترل و درمان درد توضیح داد: نشستن های طولانی مدت فشاری مزمن برای کمر است و بیرون زدگی دیسک را به همراه دارد، افرادی که مجبور هستند به مدت طولانی پشت میز بنشینند، باید زمانی را برای ورزش کردن و کش و قوس دادن بدن خود اختصاص دهند.همه افراد باید روزانه فعالیت بدنی داشته باشند.

محمدی یادآوری کرد: اگر با استراحت و کاهش وزن کمردرد بهبود پیدا نکرد، افراد باید به کلینیک های درد مراجعه نموده تا برای آن ها فیزیوتراپی، اُزن تراپی، لیزر درمانی انجام گردد. جراحی آخرین مرحله درمان این بیماری است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1283

به "رفتار اشتباهی که به ستون فقرات آسیب می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتار اشتباهی که به ستون فقرات آسیب می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید