رازهای تازه کشف شده درباره استون هنج؛ نماد بریتانیا، استون هنج را مهاجران ترکیه بنا کرده اند

به گزارش مجله پیامکی، دانشمندان موزه تاریخ طبیعی لندن که نتایج یافته هایشان را در نشریه تخصصی Nature ecology & evolution منتشر کرده اند با بررسی DNA اسکلت های 47 کشاورز دوره نوسنگی (6000 تا 4500 پیش ازمیلاد) و 6 اسکلت شکارچی دوره میان سنگی (11600 تا 6000 پیش ازمیلاد) به کشف تازه ای درباره رازهای استون هنج که امروزه به نام نماد بریتانیا شناخته می شود رسیدند.

رازهای تازه کشف شده درباره استون هنج؛ نماد بریتانیا، استون هنج را مهاجران ترکیه بنا کرده اند

بین اسکلت هایی که DNA آنها بررسی شد، چِدار-مَن که بقایای قدیمی ترین انسانی است که تا به امروز در خاک بریتانیا کشف شده هم به چشم می خورد.

این پژوهش نشان می دهد که بخش وسیعی از جمعیتی که در دوره ساختن استون هنج (بین 3100 تا 1600 پیش ازمیلاد) در انگلستان زندگی می کردند ویژگی های ژنتیکی کشاورزان منطقه آناتولی را داشتند و در واقع افرادی بودند که طی مهاجرت گسترده ای از سواحل دریای اژه و منطقه آناتولی حدود سال 6000 پیش از میلاد به اروپای مرکزی در کرانه رود دانوب رسیدند. این ویژگی ژنتیکی در بین جمعیت های ساکن منطقه ها اسپانیا و پرتغال امروزی که از دوران قدیم میزبان ترک ها بوده اند هم دیده می شود. چشم های آبی، رنگ پوست در طیف رنگی سبزه تا روشن، عنبیه قهوه ای و موهای مشکی یا خرمایی ازجمله خصوصیات ظاهری این مردم است.

بنابراین، برپایه این کشف، استون هنج را به جای اینکه جمعیت های بومی آن سوی مانش (جزیره بریتانیا) ساخته باشند این مهاجران آناتولی (ترکیه امروزی) بنا کرده اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1716

به "رازهای تازه کشف شده درباره استون هنج؛ نماد بریتانیا، استون هنج را مهاجران ترکیه بنا کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهای تازه کشف شده درباره استون هنج؛ نماد بریتانیا، استون هنج را مهاجران ترکیه بنا کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید