در طرح تحول سلامت هیچ نگاهی به دامپزشکی نشده است

به گزارش مجله پیامکی، مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: 50 درصد پست های سازمان دامپزشکی خالی است و تاحدی با کمبود نیرو روبرو است و نمی توان انتظار نظارت صددرصدی داشت.

در طرح تحول سلامت هیچ نگاهی به دامپزشکی نشده است

به گزارش خبرنگاران، شهرام موحدی امروز (پنج شنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته ملی دامپزشکی در جمع خبرنگاران در اصفهان، اظهار کرد: هدف اداره کل دامپزشکی استان اصفهان تأمین سلامت و بهداشت دام، تولیدات دامی سالم، سلامت و بهداشت انسان است.

وی با بیان اینکه حدود یک قرن از فعالیت اداره دامپزشکی در ایران می گذرد، گفت: متاسفانه در طرح تحول سلامت هیچ نگاهی به دامپزشکی نشده و هیچ بودجه ای به این اداره کل اختصاص داده نشده است و در این مورد گلایه مند هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان افزود: اداره کل دامپزشکی از نظر کمیت و فعالیت قابل مقایسه با وزارت بهداشت و درمان نیست. وزارت بهداشت از نظر تبلیغات قوی تر است و از سویی شاید بتوان گفت اداره کل در زمینه ورود به طرح تحول سلامت کوتاهی داشته است، از سویی این طرح توسط نمایندگان مجلس به تصوب رسیده است.

وی همچنین به بحث بیمه دام اشاره نمود و گفت: تمام دام ها باید در مقابل بیماری ها بیمه شوند و صندوق بیمه محصولات کشاورزی موظف به بیمه کردن تمام دام و طیور است. 50 درصد مبلغ بیمه از سوی دولت پرداخت می گردد و به موجب آن تمام خسارت ناشی از بیماری های مشترک از بیمه اخذ می گردد.

موحدی با تاکید بر اینکه پرسنل اداره کل دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماری های مشترک قرار دارند، اظهار کرد: نقش دامپزشکی در پیشگیری از بروز بسیار حائز اهمیت است. در مورد اسب های میدان نقش دنیا و پیشگیری از بیماری مشمشه در آنها اداره دامپزشکی موظف به آنالیز است، اما وظیفه پیگیری آن با شهرداری است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اضافه نمود: اگر این بیماری در اسب ها بروز کند، بسیار خطرناک است و مسائل بزرگی خواهیم داشت، زیرا گردشگران بسیاری از میدان نقش دنیا بازدید می نمایند و بروز این بیماری می تواند خطرناک باشد.

به گفته موحدی، 50 درصد پست های سازمان دامپزشکی خالی است و تاحدی با کمبود نیرو روبرو است و نمی توان انتظار نظارت صددرصدی داشت.

موحدی در مورد محصولات صادر شده از اصفهان در حوزه دام و طیور، گفت: تمام محصولات صادراتی ما دارای بالاترین کیفیت هستند و تاکنون هیچ محصولی از سوی کشور دریافت نماینده به لحاظ سلامتی و یا بهداشتی رد نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در مورد عسل های صادراتی از اصفهان، اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد متولی این حوزه هستند و در حال حاضر تقسیم بندی صورت گرفته و سطح عرضه عسل در بازار بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 417

به "در طرح تحول سلامت هیچ نگاهی به دامپزشکی نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در طرح تحول سلامت هیچ نگاهی به دامپزشکی نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید