خبرنگاران ظرفیت سرمایه گذاری درشهرک شیلاتی گناوه 610 میلیارد تومان است

به گزارش مجله پیامکی، گناوه - خبرنگاران - مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان بوشهر گفت: حجم سرمایه گذاری در شهرک شیلاتی رودشور بندرریگ شهرستان گناوه به عنوان یکی از بزرگ ترین طرح های اقتصادی کشور 610 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

خبرنگاران ظرفیت سرمایه گذاری درشهرک شیلاتی گناوه 610 میلیارد تومان است

محسن شریفی شایگان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: 90 درصد سرمایه گذاری در این طرح که در ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید نقش آفرین خواهد شد، از منابع بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی اظهارداشت: این مجتمع با سه هزارو 611 هکتار مساحت در دست احداث است و به عنوان بزرگ ترین و اولین شهرک شیلاتی کشور با حضور بخش خصوصی توانمند از نظر فنی و مالی اکنون پیشرفت فیزیکی آن در بخش زیرساخت های مشترک حدود 80 درصد است.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان بوشهر افزود: باتوجه به پیشرفت بسیار خوب این شهرک، طبق دستور استاندار بوشهر هزینه برق رسانی آن توسط دولت از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری پیش بینی شده است.

ویشریفی شایگان ادامه داد: طرح برق رسانی به این مجتمع با پیشرفت 30 درصدی در دست اجرا است.

وی گفت: تامین برق برای هر مزرعه با یک مگابایت یکی از اتفاقات خوب در این شهرک است که از محل نیروگاه سیکل ترکیبی به میزان 50 مگابایت برای این شهرک تامین و درحال اجرا است.

شریفی شایگان به نقش این شهرک در ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرد و افزود: با بهره برداری کامل از این طرح یکهزار و 500 نفر بصورت مستقیم و یکهزار نفر غیرمستقیم اشتغال زایی درمنطقه ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: در اجرای تحقق فرامین رهبرمعظم انقلاب در خصوص جهش تولید، طبق برنامه ریزی اجرا شده تولید میگوی این شهرک 2 برابر تولید کنونی استان بوشهر افزایش می یابد.

وی گفت: تولید میگوی استان بوشهر در زمان حاضر 23 هزار تن است که ظرفیت تولید این شهرک تا 21 هزار تن در سال با 2 برداشت پیش بینی شده است.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان بوشهر اظهارداشت: طبق برنامه زمان بندی شده امیدواریم در خرداد سال 1400 این شهرک به بهره برداری برسد و بخشی زیادی از مزارع آن وارد چرخه تولید شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از قطب های پرورش میگو استان بوشهر با دارابودن 3 سایت در بندرریگ، رودشور جنوبی و حله است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1179

به "خبرنگاران ظرفیت سرمایه گذاری درشهرک شیلاتی گناوه 610 میلیارد تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت سرمایه گذاری درشهرک شیلاتی گناوه 610 میلیارد تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید