تشخیص کمبود ویتامین D از دندان

به گزارش مجله پیامکی، ایسنا: محققان دریافتند، دندان ها میزان کمبود ویتامین D را نشان می دهند. محققان دانشگاهی در کانادا با آنالیز بر روی اجسادی از سال های 1700 تا 1800 دریافتند دندان ها میزان کمبود آفتاب بدن را نشان می دهند.

تشخیص کمبود ویتامین D از دندان

آنالیز های محققان دانشگاه مک مستر کانادا که بر روی دندان های اجساد دفن شده در شهر کبک فرانسه انجام شد، نشان داد که ناهنجاری های تشکیل شده در لایه هایی از دندان که مواد زیر مینای دندان است در طول سال ها حاکی از میزان دریافت ویتامین D بدن است.

این کشف بسیار قابل توجه است، چرا که اطلاعاتی درباره کمبود ویتامین D منجر به شناسایی بیماری نرمی استخوان می گردد و در پیشگیری از این بیماری بسیار موثر است.

براساس یافته های تیم دانشگاه مک مستر، در حالی که به نظر می رسد این بیماری و مسائل مربوط به آن مغلوب شده است، اما هنوز هم یک میلیارد نفر در سراسر دنیا درگیر این بیماری هستند.

سلامت دندان و لثه بر روی سلامت بدن موثر است و از راه های دیگر هم می تواند نشان دهنده سلامتی افراد باشد؛ مثل بیماری های پوکی استخوان و آلزایمر که بر روی سلامت دهان و دندان تاثیر می گذارند. یافته های این آنالیز در مجله Archaeological Science منتشر شده است.

منبع: برترین ها
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 503

به "تشخیص کمبود ویتامین D از دندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص کمبود ویتامین D از دندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید