ترامپ در کالیفرنیا وضع فاجعه گفت

به گزارش مجله پیامکی، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به دنبال شیوع کرونا در کالیفرنیا در این ایالت وضع فاجعه گفت.

ترامپ در کالیفرنیا وضع فاجعه گفت

به گزارش دوشنبه تارنمای هیل، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام نمود دولت فدرال از این پس بودجه ای در اختیار سازمان های ایالتی و محلی و برخی نهادهای خصوصی غیرانتفاعی در کالیفرنیا قرار می دهد.

ابتلای بیش از یک هزار و 600 نفر به کرونا و مرگ 30 تن در کالیفرنیا تایید شده ، کالیفرنیا بعد از نیویورک و واشنگتن سومین ایالتی است که با موج گسترده شیوع کرونا روبرو شده است.

گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا چند روز پیش در نامه ای به ترامپ هشدار داد که ممکن است بیش از بیش از 12 میلیون نفر از جمعیت این ایالت به کرونا مبتلا شوند.

یک سخنگوی نیوسام گفت که این تعداد از مردم کالیفرنیا در صورتی به کرونا مبتلا خواهند شد که اقدامی برای مقابله با این ویروس انجام نشود.

در همین حال، ایالت های اوهایو، لوئیزیانا، نیویورک، نیوجرسی، کانتیکت، ایلینوی و کالیفرنیا برای مقابله با کرونا از مردم خواسته اند تا در خانه های خود بمانند. این ایالت ها مجموعا حدود یکصد میلیون جمعیت دارند.

بنا بر آمار دانشگاه جان هاپکینز، تا به امروز بیش از 33 هزار و 77 نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و 416 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

ایالت هایی که بشدت از کرونا متاثر شده اند از دولت فدرال خواسته اند تا برای کمک به آنها وارد عمل شود. اما تعلل یا خودداری ترامپ باعث شده است تا موجی از انتقادهای به سوی او روانه شود.

پایان ترامپ بامداد دوشنبه گفت گارد ملی آمریکا برای کمک به ایالت های نیویورک، کالیفرنیا و واشنگتن که با شیوع گسترده ویروس کرونا روبرو هستند، فعال شده است.

بنا بر این تصمیم، نیروی انسانی و منابع بیشتری در اختیار این ایالت ها قرار خواهد گرفت.

رییس جمهوری آمریکا اعلام نمود در روزهای آینده تجهیزات پزشکی بیشتری به این ایالت ها فرستاده خواهد شد و نیروهای گارد ملی به احداث تاسیسات پزشکی کمک خواهند کرد.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 837

به "ترامپ در کالیفرنیا وضع فاجعه گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ در کالیفرنیا وضع فاجعه گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید