ترامپ آمار بالای کرونا را به کشور مکزیک ربط داد

به گزارش مجله پیامکی، بنا بر گزارش ها، مقامات دولت ترامپ به دنبال ربط دادن سفرها از مکزیک، به آمار رو به رشد مبتلایان کووید-19 در آمریکا هستند؛ در حالی که ایالات متحده بازگشایی و از محدودیت ها کاسته شده است.

ترامپ آمار بالای کرونا را به کشور مکزیک ربط داد

مقامات آگاه از گفت وگوهای دورن کاخ سفید به آسوشیتدپرس اعلام کردند، در جلسه روز پنج شنبه کارگروه ویروس کرونا، راجع به موضوعات مشترک مرتبط با شیوع کووید-19 در ایالات جنوبی آمریکا بحث شده است. آریزونا، تگزاس و سایر ایالات جنوبی آمریکا شاهد افزایش تعداد مبتلایان در روزهای گذشته بوده اند.

درخواست پایگاه خبری هیل از کاخ سفید مبنی بر اظهارنظر در این باره، بی پاسخ مانده است.

این هفته تگزاس، آمار مبتلایان جدید را یکی پس از دیگری به ثبت رساند. چندین ایالت جنوبی نیز شاهد رشد هفتگی تعداد مبتلایان بوده اند و مقامات سلامت عمومی در مواردی باور دارند، گردهمایی های برگزار شده به مناسبت روز یادبود موجب رشد تعداد مبتلایان ویروس کرونا شده است.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، بسیاری از موارد افزایش ابتلا در جامعه لاتین تبارها رخ داده و این موضوع کارگروه ویژه را بر آن داشته تا آنالیز کند که آیا این موارد به سفر میان مکزیک و آمریکا مرتبط است یا خیر.

مکزیک نیز خود با ویروس کرونا دست و پنجه نرم نموده و هم زمان با بازگشایی ها در سایر نقاط دنیا، با افزایش موارد ابتلا به کووید-19 روبه رو شده است. رویکرد این کشور در مدیریت بیماری، در ماه های اخیر با انتقاد بین المللی روبرو شد.

براساس داده های دانشگاه جانز هاپکینز، مکزیک دارای بیش از 133 هزار مورد قطعی ابتلا به کووید-19 بوده و 16 هزار مرگ ناشی از بیماری داشته است. در همین حال، تعداد مبتلایان در آمریکا نیز به بیش از دو میلیون تن رسیده و 113 هزار مرگ را پشت سر گذاشته است.

در حالی که ارتباط افزایش مبتلایان با سفرهای بین المللی محال نیست، آمریکا خود تعداد مبتلایان بسیار بیشتری داشته ضمن آنکه در هفته های اخیر، ایالات نیز بازگشایی و از محدودیت ها کاسته شده است. رئیس جمهوری آمریکا در دوران همه گیری بیماری، سخت گیری نسبت به مهاجرت را بیشتر و در مرزها محدودیت اعمال نموده است.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1035

به "ترامپ آمار بالای کرونا را به کشور مکزیک ربط داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ آمار بالای کرونا را به کشور مکزیک ربط داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید