ثبت بیش از 1000 فوتی روزانه در آمریکا برای چهارمین روز متوالی

به گزارش مجله پیامکی، آمریکا در شبانه روز گذشته برای چهارمین روز متوالی بیش از 1000 قربانی را به ثبت رساند و دست کم 68 هزار و 800 نفر هم به تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این کشور افزوده شد.

ثبت بیش از 1000 فوتی روزانه در آمریکا برای چهارمین روز متوالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمریکا در شبانه روز گذشته برای چهارمین روز متوالی بیش از 1000 مرگ بر اثر ابتلا به کووید-19 را به ثبت رساند. دست کم هزار و 19 نفر در سراسر آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا تا سرانجام روز آدینه جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز های پنج شنبه، چهارشنبه و سه شنبه به ترتیب هزار و 140 نفر، هزار و 135 نفر و هزار و 141 نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان باخته بودند.

همچنین در شبانه روز گذشته دست کم 68 هزار و 800 نفر به تعداد مبتلایان افزوده شد و شمار کل ابتلا در این کشور به بیش از 4 میلیون نفر رسید.

طبق آمار وبگاه worldometers که معمولاً تعداد بیشتری را در مقایسه با دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد، تا به امروز 4 میلیون 248 هزار و 327 نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا شده و 148 هزار و 490 نفر جان خود را از دست داده اند.

آمار جهانی ابتلا هم بر اساس داده های این وبگاه، حدود 16 میلیون نفر و تعداد مرگ ومیر به 650 هزار نفر نزدیک می گردد. آمریکا همچنان به لحاظ ابتلا و فوتی در صدر جدول کشور های درگیر است. خیزش ابتلا در آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس یکی از دلایل این افزایش کلی اعلام شده است.

با این حال دکتر دبورا برکس مشاور کاخ سفید در مورد همه گیری، در مصاحبه با شبکه ان بی سی نیوز گفت که علائمی را مشاهده نموده که نشان می دهد ایالت های جنوبی و غربی که به شدت با این بیماری درگیر بوده اند، بدترین شرایط را پشت سر گذاشته اند.

صحبت های او در حالی منتشر شده که مقامات بهداشت و آموزش فدرال درباره لزوم بازگشت دانش آموزان به مدرسه تاکید نموده اند. جامعه آمریکا و سران آن در این خصوص که آیا دانش آموزان باید در فصل پاییز به مدرسه ها بازگردند یا خیر دچار دو دستگی شدید شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم خواهان بازگشایی اجتماعی و مالی جامعه آمریکاست. تعطیلی مشاغل و دستورات درباره ماندن در خانه که از سوی مقامات محلی و فرمانداران ایالت ها اعمال شده، به اقتصاد این کشور ضربه شدیدی وارد نموده و بر اثر آن میلیون ها آمریکایی بیکار شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1093

به "ثبت بیش از 1000 فوتی روزانه در آمریکا برای چهارمین روز متوالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بیش از 1000 فوتی روزانه در آمریکا برای چهارمین روز متوالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید