گفتگو تلفنی ظریف و همتای چینی درباره راکتور اراک

به گزارش مجله پیامکی، وزرای خارجه ایران و چین در تماسی تلفنی به آنالیز روابط دوجانبه و همچنین اجرای توافق هسته ای پرداختند.

گفتگو تلفنی ظریف و همتای چینی درباره راکتور اراک

با ما همراه باشید و با تور زمستانی چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و وانگ یی همتای چینی وی روز چهارشنبه در تماسی تلفنی درباره روابط دوجانبه و اجرای توافق هسته ای (برجام) گفتگو کردند.

وانگ یی با اشاره به سفر موفقیت آمیز شی ژینگ پینگ رئیس جمهور چین به ایران در ماه ژانویه و ارتقای روابط دو طرف به سطح مشارکت راهبردی، اضافه نمود: دو طرف به پیشرفت مثبتی در اجرای توافق سران دو کشور، دست یافته اند.

وزیر خارجه چین همچنین گفت: از زمان تصویب برجام، ایران و گروه 1+5 تعهد خود را به صورت فعال نشان داده اند و اجرای برجام به صورت روان در جریان است.

وی با بیان اینکه چین به ایفای نقش سازنده خود ادامه خواهد داد ابراز امیدواری کرد تمام طرف های مرتبط با برجام به مسئولیت خود عمل نمایند، اعتماد متقابل را تعمیق بخشند و قطعنامه 2231 شورای امنیت و همچنین پروژه آب سنگین اراک را اجرا نمایند.

ظریف نیز در این رایزنی تلفنی گفت ایران اهمیت زیادی برای سفر رسمی اخیر رئیس جمهور چین قائل است و برای دستیابی به توافقات انجام شده دو طرف کوشش می نماید.

به نوشته شینهوا، وزیر خارجه ایران با اشاره به کوشش های طرف چینی برای تسهیل بازسازی راکتور اراک گفت که ایران با چین برای اجرای توافق هسته ای به همکاری خود ادامه می دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 726

به "گفتگو تلفنی ظریف و همتای چینی درباره راکتور اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگو تلفنی ظریف و همتای چینی درباره راکتور اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید